ترامپ: گفتگوی تلفنی با پوتین کوتاه اما سودمند بود

رئیس جمهور آمریکا گفت که از گفتگوی تلفنی روز گذشته خود با رئیس دولت روسیه لذت برده است و آن را «گفتگویی کوتاه اما سودمند» خواند.
کد خبر: ۳۵۶۲۹۵
تاریخ انتشار: ۱۱ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۹:۴۴ - 02August 2019

گفتگوی تلفنی با پوتین کوتاه اما سودمند بودبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، «دونالد ترامپ» در خصوص گفت‌وگوی تلفنی وی با رئیس جمهور روسیه خبر داد و اظهار داشت: از گفت‌وگوی تلفنی روز گذشته (چهارشنبه) با «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهوری روسیه لذت بردم. در این گفت‌وگو پیرامون خروج آمریکا از پیمان منع موشک‌های هسته‌ای میان بُرد صحبتی به میان نیامد.

ترامپ همچنین گفت: گفت‌وگویی کوتاه اما سودمند بود، و من فکر می‌کنم که [پوتین] ارزش آن را درک می کند.

رئیس جمهور آمریکا همچنین عنوان کرد که در این گفت‌وگوی تلفنی به طرف روسی پیشنهاد کمک برای اطفای حریق در سیبری را داده است.

بنا به اعلام مقامات کاخ کرملین، پوتین در واکنش به این پیشنهاد ترامپ گفته است که در صورت لزوم این پیشنهاد را می‌پذیرد و این‌که وی این پیشنهاد را نشانه‌ای دال بر اعاده احتمالی روابط عادی میان مسکو و واشنگتن می‌داند.

بر اساس این گزارش، آمریکا قرار است روز جمعه بطور رسمی از پیمان منع موشک‌های هسته‌ای میان برد خارج شود. ترامپ در پاسخ به این پرسش روزنامه نگاران که آیا وی خواهان اجرای این اقدام یک‌جانبه است، گفت: «اجازه دهید ببینیم چه خواهد شد.»

انتهای پیام/ 131

نظر شما
پربیننده ها