دیانی در گفتگو با «دفاع پرس»:

16 آذر نماد استکبار ستیزی و مقابله با آمریکا است /طمع جریان های خارج از دانشگاه به تشکل‎های دانشگاهی

دبیر اتحادیه انجمن اسلامی دانشجویان مستقل گفت: همه جریان هایی که در جامعه و نظام شاهد آن هستیم و از دانشگاه خارج هستند، نسبت به جریان های دانشجویی طمع دارند و می خواهند صاحب جریان های دانشگاهی شوند.
کد خبر: ۳۵۶۳۰
تاریخ انتشار: ۱۶ آذر ۱۳۹۳ - ۰۷:۱۶ - 07December 2014

16 آذر نماد استکبار ستیزی و مقابله با آمریکا است /طمع جریان های خارج از دانشگاه به تشکل‎های دانشگاهی

میکائیل دیانی، دبیر اتحادیه انجمن اسلامی دانشجویان مستقل، در گفتگو با خبرنگار گروه اخبار داخلی دفاع پرس، با بیان این مطلب که ماهیت اصلی 16 آذر استکبار ستیزی است، بیان داشت: نام گذاری این روز نیز در جهت رفتار و شهادت دانشجویانی است که در سال 1332 در جهت مقابله با استکبار شهید شده اند، صورت گرفته است.

وی در ادامه به استقلال خواهی و عدالت محوری  و آرمان گرایی دانشجویان در سال 1332و در حال حاضر اشاره و تصریح کرد: نیروهای جوان در دانشگاهها مبتنی بر رفتارهای استقلال خواهی، عدالت محوری و آرمان گرایی شکل گرفته اند و می گیرند و می توان این رفتارها را مورد بررسی و ارزیابی قرار داد.

دبیر اتحادیه انجمن اسلامی دانشجویان مستقل، با بیان این مطلب که طی سالیان طولانی از سوی دانشجویان رفتارهای مختلفی شاهد بودیم که همه این رفتارها باعث اعتلای انقلاب اسلامی بوده است، افزود: در طول این سالها جریان دانشجویی توانسته با حفظ کردن حریت خود در میان دیگر جریانها، منشأ اثری در جریان های دیگردر جامعه  باشد.

وی افزود: از آنجایی که دانشگاه از همان بدو تأسیس مورد توجه فضای اجتماع بوده است، بنابراین جریان ها و گروههای سیاسی همواره طمع خود را نسبت به این جریان ها داشته اند و تلاش می کردند تا این فضا را در اختیار خود بگیرند.

دیانی در بخش دیگر گفتگوی خود با دفاع مقدس با تأکید بر این مطلب که جریان استحاله فکری در تلاش است تا از جریان دانشجویی استفاده ابزاری کند، گفت: این نزدیکی بیش از حد و استفاده ابزاری از جریان دانشجویی منجر به وقایع ای مانند کوی دانشگاه 78، فتنه سال 88، تولید جریان دانشجویی خود ساختهای که در زمان رفسنجانی در دانشگاهها ایجاد شد و جریانی که هم اکنون در دانشگاه در حال به وقوع پیوستن می باشد که این جریان به دولت روحانی نزدیک است، می شود.

دبیر اتحادیه انجمن اسلامی دانشجویان مستقل، گفت: همه جریان هایی که در جامعه و نظام شاهد آن هستیم و از دانشگاه خارج هستند، نسبت به جریان های دانشجویی طمع دارند و می خواهند صاحب جریانات دانشگاهی شوند.

وی در خاتمه 16 آذر روز دانشجو را نماد استکبار ستیزی و مقابله با آمریکا برشمرد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار