فرمانده مرزبانی ناجا خبر داد

محدودیت سفر به عراق تا هفته آینده

فرمانده مرزبانی ناجا گفت: با توجه به حجم ده برابری ورود زائران اربعین به کشور تا هفته آینده محدودیت هایی در خصوص سفر به عتبات عالیات لحاظ می گردد.
کد خبر: ۳۶۱۳۴
تاریخ انتشار: ۲۴ آذر ۱۳۹۳ - ۱۱:۵۲ - 15December 2014

محدودیت سفر به عراق تا هفته آینده

به گزارش خبرنگار انتظامی " دفاع پرس "، سردار قاسم رضایی فرمانده مرزبانی ناجا در حاشیه مراسم امضای توافق نامه همکاری با مرزبانی افغانستان در جمع خبرنگاران اظهار داشت: با توجه به اینکه کشور ایران و افغانستان مرزهای مشترک وسیعی دارند وظایفی بین مرزبانان هر دو کشور تعریف شده که یکی از آنها ارتقاء امنیت مرزها است.

وی ادامه داد: بر اساس توافق صورت گرفته سالانه در کابل و تهران نشست های مشترکی تشکیل می شود و در این نشست ها به بررسی مشکلاتی که در مناطق مرزی وجود دارد می پردازیم.

رضایی خاطر نشان کرد: پیش از این در تایباد نشستی را برگزار کردیم که طی آن توافقی ضمنی صورت گرفت و توافقنامه نهایی به جلسه امروز موکول شد، ضمن اینکه عمده مواردی که در این توافق نامه مورد بحث قرار گرفته ترددهای غیر مجاز و شرارت هایی است که توسط اشرار و قاچاقچیان در مناطق مرزی ایران و افغانستان صورت می گیرد.

وی ادامه داد: در صورت ضرورت، عملیات مشترکی در مناطق مرزی انجام خواهیم داد.

فرمانده  مرزبانی ناجا درادامه اظهارات خود با اشاره به اینکه در مرز بین ایران و افغانستان قاچاق انسان وجود ندارد گفت: خوشبختانه مطالباتی که از طرف افغانستانی داشتیم قابل درک بود و با وجود ترددهای بدون جوازی که در مناطق مرزی صورت می گیرد امیدواریم این مساله نیز با تدابیر هر دو کشور از بین برود.

رضایی با بیان اینکه امنیت در مرزهای غربی کشور به طور کامل برقرار است گفت: طبق هماهنگی های صورت گرفته  با مرزبانی عراق و وزیر امور خارجه این کشور، زوار ایرانی و خارجی که از مرزهای کشور ما وارد عراق شده بودند بدون هیچ خطری به ایران باز می گردند ضمن اینکه هیچ محدودیتی برای ورود آنها به کشور وجود ندارد.

وی با بیان اینکه امروز جمعیتی بالغ بر 250 هزار نفر از زوار ایرانی وارد کشور شده اند اذعان داشت: تا به این لحظه زوار بدون هیچ مشکلی به شهرهای خود باز گشته اند ضمن اینکه ما سه مرز فعال با عراق داریم و با توجه به شرایط خاص پیش آمده و دو میلیون مسافری که راهی کربلا شدند محدودیتی برای خروج از کشور در مرزها ایجاد شده و این موضوع ناشی از ازدهام ورود زائرین است.

فرمانده مرزبانی ناجا گفت: اگر زوار قصد سفر به عتبات عالیات را دارند یک هفته صبر کنند گرچه بنا به تشخیص ضرورت تردد در این مرز بلا مانع است.

در ادامه این گفتگوی خبری مقام ارشد مرزبانی افغانستان به خبرنگاران گفت: همانطور که می دانید مرزهای مشترک ایران و افغانستان بسیار وسیع است و هر دو کشور از دوستان دیرینه هم به حساب می آیند. در بخشی از این تفاهم نامه همه جانبه در تلاش هستیم تا با کشف محموله های قاچاق مواد مخدر به مرزهای ایران جلوگیری کنیم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها