اکبر صحرایی:

"شطرنج با ماشین قیامت" گل سرسبد ادبیات مقاومت است

اکبر صحرایی درباره کتاب "شطرنج با ماشین قیامت" گفت: حبیب احمد‌زاده در این کتاب برای اولین بار حاشیه‌هایی از جنگ که غبار زمان گرفته و نادیده شده بودند را مطرح ساخته و در معرض دید مخاطبان قرار داد.
کد خبر: ۳۶۶۰
تاریخ انتشار: ۰۲ مهر ۱۳۹۲ - ۱۷:۲۹ - 24September 2013

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس، اکبر صحرایی درباره ویژگیهای کتاب "شطرنج با ماشین قیامت" اظهار داشت: بیان ساده و سلیس احمد زاده در این کتاب در کنار ساختار ادبی منسجم، این اثر را به یکی از شاهکارهای ادبیات مقاومت تبدیل کرده است.

وی با انتقاد از عدم توجه به ادبیات داستانی در حوزه ادبیات پایداری گفت: آنچه که در ادبیات ماندگار بوده و هست، داستان و رمان میباشد که این نکته را امروزه میتوان در شاهکارهای گذشته ادبیات دنیا و استقبال کنونی مخاطبان به وضوح مشاهده کرد.

صحرایی ادامه داد: با توجه به بیان مزبور، متاسفانه با عدم حمایت از ادبیات داستانی در حوزه ادبیات جنگ روبهرو هستیم، که این موضوع در دراز مدت میتواند در ادبیات پایداری اثرگذار باشد.

شایان ذکر است شخصیت اصلی داستان "شطرنج با ماشین قیامت" رزمنده بسیجی جوانی است که در عملیاتی محرمانه برای یافتن محل استقرار رادار فرانسوی سامبلین، به واسطه همرزمش پرویز با افراد و شخصیتهایی درگیر میشود. در این داستان شخصیتهای مختلفی دیده میشوند که هر کدام عقاید و ادیان مختلف دارند.

نظر شما
پربیننده ها