همایون علی آبادی:

"ما همه اهل یک محله ایم" از مذهبی ترین نمایشنامه های موجود است

این نمایشنامه ما را با آدم هایی آشنا می کند که هر کدام به بهانه ای در اطراف حرم مطهر امام رضا(ع) حضور دارند.
کد خبر: ۳۶۹۹
تاریخ انتشار: ۰۳ مهر ۱۳۹۲ - ۱۰:۴۸ - 25September 2013

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس، همایون علی آبادی در نوزدهمین نشست از سلسله نشست های تخصصی تئاتر و نمایشنامه خوانی با عنوان "صحنه کاغذی" با تحسین قلم منحصر به فرد "رضا صابری" گفت: نمایشنامه "ماهمه اهل یک محله ایم" اوج پختگی رضا صابری در نویسندگی است. این نویسنده به درجه ای رسیده که می توان امضایش را در تک تک دیالوگ هایش دید. در این نمایشنامه به طور غیرمستقیم به موضوع امام رضا(ع) پرداخته شده و به نظر من یک از مذهبی ترین نمایشنامه های موجود است.

وی افزود: این نمایشنامه ما را با آدم هایی آشنا می کند که هر کدام به بهانه ای در اطراف حرم حضور دارند. آشنایی ما با این فرقه ها و شخصیت ها با مونولوگ های مناسبی که در نمایشنامه وجود دارد بسیارتاثیرگذار است.

نویسنده کتاب "سیر نقد تئاتر در ایران" تصریح کرد: پایان بندی بسیار خوب این نمایشنامه مانند شوکی است که در پایان کار به تماشاگر وارد می شود. پیشرفت شهرمقدس مشهد و مدرن شدن آن و احداث ساختمان تجاری خرید و فروش موبایل و کامپیوتردر نزدیکی حرم مطهر امام رضا (ع) به خوبی در اثر دیده می شود .

این منتقد تئاتر با تاکید بر اینکه نمایشنامه مذهبی باید پیام خود را به صورت غیر مستقیم بیان کند، خاطرنشان کرد: "ما همه اهل یک محله ایم" نمایشی تمثیلی است، کاملا دراماتیزه و دکوپاژ شده است و آمادگی کامل برای رفتن به صحنه را دارد.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار