استاد علی اکبر صادقی در گفت‌وگو با دفاع مقدس مطرح کرد:

انتقاد چهره ماندگار هنر تجسمی از کیفیت نقاشی‌ دیواری شهدا/ باید عظمت و شآن شهدا حفظ شود

چهره ماندگار هنرهای تجسمی ایران به خبرگزاری دفاع مقدس گفت: دیوار نویسی‌های شهری و تصاویر چهره شهدا باید خیلی عزیزتر و ماندگارتر تصویر شود،برای ماندگاری بیشتر بهتر است از کاشی استفاده شود.
کد خبر: ۳۶۸۹۶
تاریخ انتشار: ۰۷ دی ۱۳۹۳ - ۰۱:۰۲ - 28December 2014

انتقاد چهره ماندگار هنر تجسمی از کیفیت نقاشی‌ دیواری شهدا/ باید عظمت و شآن شهدا حفظ شود

"علی اکبر صادقی" چهره ماندگار هنرهای تجسمی ایران در گفتوگو با خبرنگار سرویس فرهنگی خبرگزاری دفاع مقدس با اشاره به نمایش آثارش در فرهنگسرای ارسباران، گفت: این نمایشگاه منتخبی از کارهای است که در طول سفرهایم به مناطق مختلف ایران و خارج از ایران داشتهام.

وی در پاسخ سوال خبرنگار دفاع پرس مبنی بر وضعیت دیوار نویسیهای کشورمان، گفت: سالها پیش در برلین نمونههای از دیوار نویسی را دیدهام و این سبک در خیلی از نقاط اروپا مرسوم است اما متاسفانه دیوار نویسیها کشورمان بد کار شده است به گونهای که باید گفت۹۹ درصد از آنها بد است نقاشی خوب بر دیوار خیل کم نوشته میشود.

چهره ماندگار هنرهای تجسمی کشورمان خاطر نشان کرد: بسیاری از کارهای که با رنگ روی دیوار کار میشود بعد از چند مدت کیفیت خود را از دست میدهد در هر صورت برای بالابردن سطح کیفیت این نقاشیها باید عدهای از کارشناسان به عنوان داور در نظر گرفته شوند تا مکان نقاشی هر تصویر و کیفیت آن را ارزیابی کنند و البته خوب است این طراحیها با کاشی برروی دیوار کار شود چون هم از نظر کیفیت رنگ و ماندگاری  زیبایی بیشتری را خواهد داشت.

صادقی با تاکید بر لزوم حفظ شائنیت موضوعات اعتقادی در هنر نیز گفت: بسیاری از موضوعاتی که امروز با آنها مواجهه هستیم مباحث دینی و اعتقادی است که باید مورد توجه قرار گیرد، نقاشیهای دیواری شهدا با بدترین کیفیت ترسیم شدهاند، دیوار نویسیهای شهری چهره شهدا باید خیلی عزیزتر و ماندگارتر تصویر شود تا به شهدا و مقدسات توهین و بی احترامی نباشد و عظمت و شائنیت آنها حفظ شود.

وی در بخش دیگر از صحبتهایش با انتقاد از رویکرد برخی از هنرمندان جوان در آثارشان اظهار کرد: جوانان خوب و با استعدادی در زمینه هنری و نقاشی دارم اما متاسفانه جو حراجی در روحیه آنها تاثیر گذاشته است، هنرمند نباید به خاطر بازار و سفارش کسی کار انجام دهد. من هیچگاه سفارشی و برای پول کار انجام ندادهام و از این به بعد نیز انجام نخواهم داد و هیچگاه استخدام جای نبودهام.

چهره ماندگار هنرهای تجسمی کشورمان تصریح کرد: تمام آثاری که داشتهام آزاد کار شده است اما جوانان در جو حراجیها گرفتار شدهاند و در پی این هستند که کدام کار در حراجی خوب فروش میکند تا به آن سمت بروند.

صادقی با تاکید بر حفظ اصالت هنری در آثارش، گفت: اگر فقیر، فقیر هم بشوم اصالت را در نقاشی حفظ میکنم، هنر باید از دورن هنرمند بجوشد نه اینکه از دیگران تقلید کند، یک هنرمند باید خلاقیتهای خود را به جامعه عرضه کند.

انتهای پیام/


 
 

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار