پزشکی به دفاع پرس خبر داد

تقدیم اثر "معراج" به ساحت پیامبر رحمت و مهربانی

استاد مینی خطاطی گفت: اثر "معراج" که مرکب از سه هنر مینیاتور، خط و نقاشی است را به ساحت مقدس پیامبر گرامی اسلام حضرت محمد(ص) تقدیم کردم.
کد خبر: ۳۸۸۸۲
تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۳۹۳ - ۰۸:۳۵ - 20January 2015

تقدیم اثر

"ناصر پزشکی" استاد مینی خطاطی و هنر بین الملل در سال ۲۰۰۴ در گفتوگو با خبرنگار سرویس فرهنگی خبرگزاری دفاع مقدس در پی واکنش به انتشار کاریکاتورهای موهن نسبت به پیامبر اسلام(ص) توسط نشریه فرانسوی "شارلی ابدو" گفت: جمهوری اسلامی ایران متعلق به پیامبر اسلام(ص) است، کسانی که به پیامبر رحمت توهین کردند بدانند مسلمانان و پیروان حضرت محمد(ص) تروریست نیستند، ما پیرو دین رحمت، صلح و دوستی هستیم. مسلمانان حاضر به توهین کردن نمیشوند.

وی در ادامه حضور هنرمندان متعهد در این برهه زمانی برای ترویج هنر و دین اسلام را ضرورت این زمان دانست و عنوان کرد: هنرمند نباید مغلوب نام و رسم دشمن شود ما برای مبارزه در عرصه هنر آمادهایم. هنرمندان متعهد باید به میدان بیایند و تلاش کنند جوانان و علاقمندان به حوزه هنردینی را بسیج کنند تا پیام صلح پیامبر اسلام را به جهان ابلاغ کنند.

استاد مینی خطاطی و هنر بین الملل تصریح کرد: سالها در ژاپن به کارهای هنری مشغول بودم وقتی مردم ژاپن متوجه میشدند که من یک ایرانی هستم، آنها میگفتند "هنر نزد ایرانیان است و بس" پس هنرمندان باید به هنر خودشان و تاثیر گذاری و جایگاهشان در جهان مطلع باشند تا بتوانند به خوبی با دشمن مقابله کنند.

پزشکی در ادامه با اشاره به هدف از خلق اثر مینی خطاطی "معراج" اظهار کرد: در این اثر سعی کردیم به تبیین خط قرآن بپردازم چون قرآن بزرگترین رسالت را بر گردن ما نهاده است، این کار نتیجه تلفیق تجربههایی است که از بازدید هنرهای مختلف جهان داشتهام و آن را به طور بومی و اسلامی به ثبت رساندهام.

استاد مینی خطاطی و هنر بین الملل در ادامه با تاکید بر اینکه ما برای نان و آب انقلاب نکردهایم تا در برابر بی ادبیهای غرب ساکت باشیم، عنوان کرد: هنرمندان رسالت دارند تا جایی که توان و فهم از دین دارند به تبیین آن بپردازند و اجازه ندهند کسی به مقدسات ما دهن کجی کند، ما برای جمهوری اسلامی شهید دادهایم پس نباید اجازه بدهیم کسی به آن دهن کجی کند.

وی در بخش دیگری از این گفتوگو خطاب به کاریکاتوریست نشریه فرانسوی "شارلی ابدو" و رسانههای غربی گفت: شما از بی سوادترین مردم جهانید و بگذارید در جهالت خود بمانید. امام خمینی(ره) سالها پیش به ما آموختهاند اگر پرچم از دست سردارانمان افتاد نباید زمین بماند و کسی دیگری وظیفه دارد آن علم را بلند کند.

پزشکی در پایان این گفتوگو خاطر نشان کرد: هنرمند متعهد کسی است که در این روزگاری که تن فروشی مد شده به وظیفه خود عمل کند و برای ترویج هنر متعهد و دینی به تربیت و تلاش برای استمرار این راه روز از شب نشناسد.

"ناصر پزشکی" استاد مینی خطاطی اثر "معراج" که مرکب از سه هنر مینیاتور، خط و نقاشی است را به ساحت مقدس پیامبر گرامی اسلام حضرت محمد(ص) تقدیم کرد.

 

انتهای پیام/
 

نظر شما
پربیننده ها