روزنامه لبنانی:

رژیم صهیونیستی در محاصره حزب‌الله است

هر بار که اسرائیل تلاش می‌کند به حزب الله لبنان آسیب بزند در ارزیابی‌های خود برای این اقدام اشتباه می‌کند و در نتیجه با شکست مواجه می‌شود.
کد خبر: ۳۷۸۶۱
تاریخ انتشار: ۱۵ دی ۱۳۹۳ - ۱۶:۲۱ - 05January 2015

رژیم صهیونیستی در محاصره حزب‌الله است

به گزارش گروه بین الملل دفاع پرس، تا کنون هر بار اسرائیل تلاش کرده به حزب الله لبنان آسیب بزند در ارزیابیهای خود اشتباه کرده و هربار با شکست رو به رو میشود.

روزنامه «البناء»، در گزارشی اعلام کرد که بعد از آغاز نبردی دشوار در منطقه در مقابله با گروههای افراط گرا، اسرائیل توانست از شکاف و اختلافات میان کشورهای عربی و از شرایط پیش آمده به سود خود استفاده کند.

بارها نیز رد پای رژیم صهیونیستی در حمایت از تروریستها مشاهده شده از جمله در القصیر، حمله هوایی جنگندههای اسرائیل به خاک سوریه و حمایت آشکار «موشه یعلون» وزیر جنگ رژیم صهیونیستی از جبهه النصره که گفته بود جبهه النصره از نزدیک شدن به مرزهای سرزمینهای اشغالی پرهیز میکند و اسرائیل گروههای افراط گرا را حمایت میکند.

اعتراف به حمایت اسرائیل از تروریستها تا کنون از سوی دو طرف پنهان نشده بلکه آشکارا صورت گرفته و هنگامی که گروههای تروریستی اعلام کردند که ایران و همپیمانانش برای آنها فعلا در اولویت قرار دارند اسرائیل مطمئن شده که نقشهاش به خوبی عملی شده و به این ترتیب گمان کرد که حزب الله را وارد قائله بحران سوریه کرده است.

 این در حالی است با وجود تلاش «جان کری» وزیر خارجه آمریکا و «فرانسوا اولاند» همتای فرانسویاش برای قرار دادن شاخه نظامی حزب الله در فهرست گروههای تروریستی در منطقه خاورمیانه و گمان اسرائیل درباره اینکه این اقدام نیروهای حزب الله را از هم خواهد پاشید، بعد سال 2013 سید حسن نصر الله دبیر کل حزب الله لبنان در یکی از سخنرانیهایش اعلام کرد که حزب الله آماده جنگ است تا مرحله جدیدی بعد از نبردهای مزارع شبعا شکل بگیرد.

در این مرحله بود که اسرائیل ایمان آورد که از قدرت بازدارندگی حزب الله کاسته نشده و جبهه شمالی سرزمینهای اشغالی همچنان از سوی حزب الله مورد تهدید است.

اسرائیل در ارزیابیهای خود موفق نبوده و قدرت حزب الله نیز آنگونه که انتظار داشت کم نشد، در عوض مشخص شد که حزب الله تحت تأثیر بحرانهای منطقه قرار نگرفته و غبار هرج و مرج در منطقه این حزب را فرا نگرفته است و نیروهایش در آمادگی کامل به سر میبرند و بدون هیچ عیب و نقصی آماده اجرای عملیات هستند.

اسرائیل و همپیمانان عربیاش اینبار نیز در ارزیابیهای خود درباره آمادگی حزب الله در چندین محور دچار اشتباه و سردرگمی شدهاند.

بر اساس این گزارش، رژیم صهیونیستی از این نکته غافل شده که حزب الله دیگر بعد از جنگ سال 2006 یک حزب لبنانی نیست، بلکه موجودیت منطقهای پیدا کرده و اقدامات متهورانه اسرائیل در قبال حزب الله در این مسأله بیتأثیر نبوده است.

روزانا رمال نویسنده این گزارش در ادامه تأکید دارد که بعد از شدت گرفتن بحران سوریه حزب الله اکنون در عراق برای آموزش نیروهای نظامی حضور دارد، از خیزش مردمی بحرین حمایت میکند و در سطح مشاور نیز در این کشور نقش آفرینی میکند و از انصار الله یمن نیز به صورت مستقیم و غیر مستقیم حمایت میکند و از همه مهمتر اینکه این حزب در فلسطین نیز به عنوان مشاور و آموزش دهنده حضور دارد.

از سوی دیگر دبیر کل حزب الله همچنین گفته بود که نیروهایش توانایی ورود به الجلیل را دارند.

امروز دیدگاه اسرائیل نسبت به نقش منطقهای حزب الله تغییر کرده و از مرحله تحریک دیگران علیه این حزب به نگرانی و وحشت از پیشرفت و گسترش آن رسیده است.

هنگامی که اسرائیل مدعی می شود که نیروهای سپاه قدس ایران در مرزهای سرزمین اشغالی حضور دارند در واقع به نیروهای نخبه حزبالله اشاره میکند که حامیانش اکنون از یمن تا عراق و سوریه پرچم این حزب را افراشته نگه داشتهاند.

اسرائیل میداند که روزی نیروهای دریایی حزب الله نیز این رژیم را از طریق دریای سرخ غافلگیر خواهد کرد و از طریق نیروهای حامی حزب الله در خاک یمن، اردن و عراق مورد محاصره قرار خواهد گرفت.

 رژیم صهیونیستی همواره از همکاری ارتشهای منطقه واهمه داشته اما امروز تحلیلگران اسرائیل با ارتش پیاده نظامی رو به رو هستند که هر چهار جهت اراضی فلسطینی را در محاصره خود قرار خواهد داد.

تاوان اشتباه مرگبار اسرائیل موجودیت این رژیم را به خطر میاندازد و در نتیجه آن است که از هر جهت تحت محاصره قرار گرفته است.
 

انتهای پیام/ک.ف

نظر شما
پربیننده ها