بررسی بروز خشونت در مدارس/4

قرایی مقدم:افت تحصیلی تنها یکی از آثار مخرب تنبیه دانش آموزان است

یک جامعه شناس اظهار داشت: تحقیقات اخیر نشان داده است که ضرب و شتم کودکان و دانش آموزان تاثیرات ماندگاری بر افراد می گذارد وافت تحصیلی تنها یکی از آثار مخرب این ناهنجاری بشمار می رود.
کد خبر: ۳۷۹۰۷
تاریخ انتشار: ۱۷ دی ۱۳۹۳ - ۰۸:۳۲ - 07January 2015

قرایی مقدم:افت تحصیلی تنها یکی از آثار مخرب تنبیه دانش آموزان است

دکتر امان الله قرایی مقدم، جامعه شناس، در گفتگو با خبرنگار اجتماعی دفاع پرس، گفت: ما باید در آموزش و پرورش پویایی گروهی را مطرح کنیم که این مکانیزم در حوزه علمیه نیز تا اندازه ای رواج دارد و باید در مدارس نیز به همین شکل برنامه ریزی آموزشی صورت گیرد.

قرایی مقدم ادامه داد:این پویایی آموزشی موجب می شود که شاگردان تلاش خود را افزایش داده و حضور فعالانه ای در کلاس درس داشته باشند.

وی با بیان اینکه، متاسفانه هنوز معلمانی را بر اساس این مکانیزم جدید آموزش نداده ایم، خاطرنشان کرد: به همین دلیل  روش تدریس، همچنان بر اساس آموزش های گذشته صورت می گیرد  که منجر به انفعال دانش آموزان می شود.

این جامعه شناس ادامه داد: کلاس درس نباید بیش از 25 دانش آموز داشته باشد، چرا که این مسئله می تواند معلم را نیز تحت تاثیر قرار دهد.

قرایی مقدم در پایان گفت: معلم ها با توجه به میزان حقوقی که دریافت می کنند، با دغدغه های فراوانی مواجه می شوند و علاوه بر اینکه می تواند روی کیفیت آموزش آن ها تاثیرات منفی داشته باشد، آن ها را دچار خشم و هیجانات آنی نیز می کند که یکی از نتایج آن، پرخاشگری علیه دانش آموزان است، ضمن اینکه معلمین،هر ساله باید در کلاس های بازپروری که توسط آموزش و پرورش برگزار می شود، شرکت کرده و آموزش های لازم را فراگیرند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها