سالمی نژاد خبر داد

کتاب شهیده "فوزیه شیردل" بهمن ماه رونمایی می‌شود

نویسنده کتاب شهیده "فوزیه شیردل" گفت: این کتاب در مراسمی که قرار است در بهمن ماه برای این شهیده برگزار شود، رونمایی خواهد شد.
کد خبر: ۳۷۹۳۷
تاریخ انتشار: ۱۷ دی ۱۳۹۳ - ۱۶:۵۳ - 07January 2015

کتاب شهیده

عبدالرضا سالمی نژاد مدیر انتشارات نیلوفران در گفت و گو با خبرنگار فرهنگی خبرگزاری دفاع مقدس اظهار کرد: به تازگی متن کتاب شهید فوزیه شیردل را تمام کردم و امیدوارم به زودی منتشر شود.

وی افزود: امسال شهیده فوزیه شیردل، دختر 20 ساله کرمانشاهی که در جریان درگیریهای شهر پاوه به شهادت رسید از سوی بسیج جامعه زنان به عنوان شهید شاخص سال انتخاب شد.

 سالمی نژاد تصریح کرد: با توجه به این انتخاب، نشر فاتحان، بسیج جامعه زنان و هلال احمر سفارش نوشتن کتابی در خصوص زندگی این شهید را دادند که با خانواده، دوستان و آشنایان این شهیده مصاحبه انجام شد و کار آماده چاپ و انتشار است.

نویسنده کتاب "دختری در کنار شط" ادامه داد: این کتاب در مراسمی که قرار است در بهمن ماه برای این شهیده برگزار شود، رونمایی خواهد شد.

یادآور میشود شهید فوزیه شیردل در تاریخ 25 مرداد 58 هنگام محاصره شهر پاوه (منطقه اورامانات) توسط گروهکهای ضد انقلاب کومله و دموکرات در حین خدمت در بیمارستان ۴۰ تخت خوابی شهر پاوه مورد اصابت گلوله خصم قرار گرفت و به هنگام انتقال به شهر کرمانشاه مجددا هلی کوپتر نیز مورد اصابت گلوله دشمن قرار گرفت و فوزیه با زبان روزه به همراه دیگر مجروحین به فیض شهادت نائل آمد .

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها