در اولین جلسه از سلسله نشست‌های سازمان هنری و ادبیات دفاع مقدس

"نامه سفید" سید هاشم حسینی به بوته نقد می رود

اولین جلسه از سلسله نشست‌های تخصصی نقد کتاب سازمان هنری و ادبیات دفاع مقدس، روز چهارشنبه 8 بهمن ماه از 14 تا 16 برگزار می‌شود.
کد خبر: ۳۹۳۵۸
تاریخ انتشار: ۰۵ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۰:۱۲ - 25January 2015

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری دفاع مقدس، اولین جلسه از سلسله نشستهای تخصصی نقد کتاب سازمان هنری و ادبیات دفاع مقدس، روز چهارشنبه 8 بهمن ماه از 14 تا 16 برگزار می شود.

این جلسه با محوریت کتاب "نامه سفید" به نویسندگی سید هاشم حسینی و با حضور احمد شاکری و حجت الاسلام و المسلمین مهدی جهان در محل سرای اهل قلم برپا می شود.

سید هاشم حسینی نویسنده کتاب "نامه سفید" پیش از این در گفتوگو با خبرگزاری دفاع مقدس در خصوص کتاب، اظهار کرد: اتفاقات ذکر شده در کتاب، بیشتر جنبه خانوادگی دارند و این رمان روایتگر اتفاقات پشت جبهه است.

یادآور می شود این کتاب، داستان بانوی 40 سالهای است که با خانواده خود به بهشت زهرا و بر سر مزار شهیدی میرود که با دیدن او به یاد دوران گذشته و خاطرات خود میافتد. زن با دیدن نام سنگ قبر که مبهم است و کمی مخدوش شده، یاد نامزد سابق خود میافتد که  پس از رفتن پسر به جبهه، دختر نامزدی خود را با او به هم میزند. پس از مدتی نیز پسر نامه سفیدی برای وی میفرستد که نامه بدون متن او حرفهای زیادی برای گفتن دارد.

نامه سفید در واقع بیانگر کسانی است که یا در عرصه جنگ ورود کردند و یا نتوانستند شرایط را تحمل کنند و از دور نظارهگر جنگ و وقایع مربوط به آن بودند.

گفتنی است؛ کتاب "نامه سفید" نوشته سید هاشم حسینی در 160 صفحه و از سوی انتشارات سروش پاییز 92 روانه بازار نشر شده است.
 

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار