با حضور گلعلی بابایی:

آلبوم موسیقی "یک جرعه باران" رونمایی شد

گلعلی بابایی در مراسم رونمایی از آلبوم موسیقی '"یک جرعه باران" گفت: در راستای نشر ارزشهای دفاع مقدس، سازمان هنری و ادبیات دفاع مقدس با همکاری هنرمندان متعهد، اقدام به تولید و رونمایی آلبوم یک جرعه باران نموده است.
کد خبر: ۳۹۴۸
تاریخ انتشار: ۰۷ مهر ۱۳۹۲ - ۱۰:۱۳ - 29September 2013

آلبوم موسیقی

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس، مراسم رونمایی آلبوم موسیقی "یک جرعه باران" با صدای میثم حجار و رضا صادقی در خانه هنرمندان تهران برگزار شد.

درابتدای این مراسم "گلعلی بابایی" نویسنده دفاع مقدس با بیان اینکه در چنین ایامی دشمن بعثی ناجوانمردانه با هدف به شکست کشاندن انقلاب اسلامی، بخش هایی از سرزمین ایران را به اشغال درآورد، اظهار داشت: دشمن بعثی و حامیان او هیچگاه فکر نمی کردند که این صحنه عظیم کارزار، دانشگاهی خواهد شد که فارغ التحصیلانی داشته باشد.

بابایی با اشاره به اینکه جنگ، ناخواسته برکاتی برای مردم ایران به ارمغان آورد، افزود: همانطور که  پیرمراد رزمندگان روح الله خمینی فرمود هر روز در جنگ ما برکاتی داشتیم که آن را به دنیا ثابت کرده ایم، این جنگ گنج است، آن 8 سال جنگ باید تاریخ را تغذیه کند.

وی ادامه داد: موسیقی در میان هنرها قدمتی چندین هزار ساله دارد و موسیقی رزمی نیز از جایگاهی ویژه در این هنر ارزشمند برخوردار است.

بابایی خاطرنشان کرد: در راستای نشر ارزشهای دفاع مقدس، سازمان هنری و ادبیات دفاع مقدس با همکاری هنرمندان متعهد، اقدام به تولید و رونمایی آلبوم یک جرعه باران نموده است.

وی در پایان به بیانات رهبری در 10 شهریور سال 82 در دیدار با استاد محسن کوهستانی ارکستر سمفونیک اشاره کرد.

در ادامه این مراسم، میثم حجار، خواننده آلبوم یک جرعه باران با اشاره به مهدی زین الدین گفت: با علاقه ای که به این شهید بزرگوار داشتم، به ساخت قطعه ای از این آلبوم پرداختم  که به برکت آن شهید بزرگوار، یازده قطعه دیگر هم ساخته شد.

وی با اشاره به صحبت هایی که با پدر شهید مهدی زین الدین داشت، افزود: در دیدارهایی که در کتابفروشی آقای زین الدین داشتم، صحبت های بسیاری رد و بدل شد و همین باعث شد تا من از دریچه ای نو به دفاع مقدس و شهدا نگاه کنم و قطعاتی بسازم که نسلی که جنگ را لمس نکرده است، آن را احساس کند و به پرسش های امروز آنان جواب دهد.

حجار ادامه داد: من از مسئولینی که متولی دفاع مقدس هستند خواهشمندم اجازه دهند با نگاه خودشان با حفظ اصالت ها وارد این عرصه شوند.

حجار با تاکید بر اینکه بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس، تنها جایی بود که اجازه داد آلبوم را آن طور که می خواهم بسازم، گفت: در ساخت این آلبوم کشمکش هایی هم وجود داشت، ولی در نهایت توانستم تفکرات خود را در قطعات بیان کنم.

سعی کردم به دور از هر گونه شعار نسبت به کسانی که عزیزترین فرزندان این سرزمین بودند و برای این خاک جنگیدند، ترانه بخوانم.

در ادامه علی بهمنی، شاعر سه ترانهی این آلبوم، به سخنرانی پرداخت و گفت: می دانستم که بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس، به دنبال کاری بی نقاب و بی دروغ بود. در این آلبوم شعرها آفریده شده اند.

وی در پایان اشعاری در رابطه با صلح خواند و افزود: جنگ، معلم صلح است. انسان ها بعد از هر جنگی، صلح را خیلی عمیق تر درک می کنند.

همچنین، میثم حجار، خواننده آلبوم یک جرعه باران، به اجرای زندهی قطعه ای از این آلبوم پرداخت.

در ادامه، دو نرم افزار ملک آسمان و نشان عاشقان که توری مجازی به سرزمین کربلای ایران و گلزار شهدای بهشت زهرا بود نیز معرفی شد.

در پایان این برنامه نیز محمد علی بهمنی، میثم حجار توسط گلعلی بابایی و سرهنگ دانا تقدیر و تشکر شدند.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار