محمد میر زمانی:

منظومه سمفونی "موعود"با موضوع امام زمان (عج) روی صحنه می رود

آثار کوتاه زیادی با موضوع امام زمان(عج) تولید شده است اما جای یک اثر ارکسترال و باشکوه در این زمینه بسیار خالی بود
کد خبر: ۴۳۶۱
تاریخ انتشار: ۱۷ مهر ۱۳۹۲ - ۱۰:۰۳ - 09October 2013

منظومه سمفونی

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس، محمد میرزمانی آهنگساز برجسته کشورمان درباره آخرین اثر خود گفت: این اثر به صورت آوازی است و موضوع آن امام زمان (عج) است و من هم اکنون در مرحله ساخت موسیقی هستم.

وی افزود: خیلی علاقمند بودم که این اثر را به فرم سمفونی بنویسم ولی از آنجایی که در این نوع فرم ، موومان اول به فرم سونات است و این فرم نیز سازی است و برای قطعات آوازی جواب نمی دهد و در پرداخت ملودیها در رابطه با قطعات با کلام دچار مشکل می شود آن را در قالب پوئم سمفونی نوشتم و به دلیل اینکه باکلام است به این منظومه سمفونی اطلاق شده است.

این آهنگساز درباره انتخاب شعر برای این اثراظهار داشت: اشعار موجود در ادبیات ایران آهنگساز را محدود می کند و دست او را از نظر ریتم و وزن می بندد به دلیل این محدودیت تصمیم گرفتم بعد از اتمام کار آهنگسازی، شعری مناسب را انتخاب کنم.

میرزمانی گفت: ابتدا تصمیمم برآن بود که این منظومه سمفونی را برای صدای یک خواننده تنور بنویسم اما به تدریج نظرم عوض شد و در حال حاضر قصد دارم برای صدای چند خواننده بنویسم که از نظر رنگ و حجم صدایی با هم در تقابل باشند و رنگ صدایی خوبی را به شنونده القا کنند.

مدیر اسبق دفتر موسیقی ارشاد ادامه داد: تاکنون آثار کوتاه زیادی با موضوع امام زمان(عج) تولید شده است اما جای یک اثر ارکسترال و باشکوه در این زمینه بسیار خالی بود بر این اساس اقدام به ساخت این منظومه سمفونی کرده ام و امیدوارم تا پایان سال به اتمام برسد.

میرزمانی خاطر نشان کرد: امیدوارم اسپانسرها و ارگانهای دولتی منظومه سمفونی "موعود" را همراهی و حمایت کنند تا بتوانیم این سمفونی را هم در قالب یک آلبوم منتشر کنیم و هم آن را به صورت صحنه ای اجرا کنیم.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار