توصیه های رهبر انقلاب درباره شاخصه های مجلس خبرگان رهبری؛

مسائل شخصی و جناح‌بندی‌ها و خط‌ بازی‌های سیاسی هیچ‌گاه در مجلس خبرگان جایگاهی نداشته و نخواهد داشت

حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی، همواره و در برهه های زمانی گوناگون به تبیین ویژگی ها و شاخصه های اعضای مجلس خبرگان رهبری پرداخته و مکررا بر لزوم پرهیز از گرایش های جناحی در این نهاد انقلابی تاکید کرده اند.
کد خبر: ۴۲۹۰۸
تاریخ انتشار: ۱۹ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۸:۳۶ - 10March 2015

مسائل شخصی و جناح‌بندی‌ها و خط‌ بازی‌های سیاسی هیچ‌گاه در مجلس خبرگان جایگاهی نداشته و نخواهد داشت

به گزارش خبرنگار اخبار داخلی دفاع پرس، رهبر معظم انقلاب اسلامی، همواره و در برهه های زمانی گوناگون، به تبیین ویژگی ها و شاخصه های اعضای مجلس خبرگان رهبری پرداخته اند.

ایشان در فرمایش های خود، مکررا بر نقش برجسته خبرگان رهبری در نظام اسلامی و همچنین لزوم پرهیز از گرایشات جناحی در این نهاد انقلابی تاکید کرده اند.

بر این اساس و با توجه به برگزاری دوره چهارم هفدهمین اجلاس رسمی مجلس خبرگان، امروز و فردا (سه شنبه و چهارشنبه)، به بازخوانی جملات برگزیده معظم له در تشریح اهمیت مجلس خبرگان رهبری پرداخته ایم که در ادامه می آید:

** امتیاز بیبدیل مجلس خبرگان رهبری این است که در این مجلس دغدغههای عمومی و ملی مطرح است؛ معطوفا به اسلام و انقلاب.

(در دیدار اعضای مجلس خبرگان رهبری - ۱۳۸۸/۰۷/۰۲)


** مجلس خبرگان در حقیقت یک پشتوانهی عظیمی برای نظام است.

**  مجلس خبرگان را در وضعی قرار دهیم که برای مردم اطمینانبخش و مورد قبول و اعتماد آنها باشد.

(بیانات در دیدار اعضای مجلس خبرگان - ۱۳۸۵/۰۶/۰۹)


** کار مهم خبرگان در در درجهی اول، همین انتخاب است و در درجهی دوم، نظارت بر وضع رهبر موجود و حاضر، که متوجه باشند و ببینند آیا صلاحیتها در او باقی است؟ آیا علم او، تقوای او، مدیریت او، تدبیر او، خلوص او و صدق او باقی است؛ یا از حد نصاب پایین افتاده است؟ باید نظارت داشته باشند. این کارِ مهم مجلس خبرگان است. هیچ دستگاه دیگری در کشور وجود ندارد که بتواند این کارِ مهم را انجام بدهد و قانون به آن، چنین اجازهای را داده باشد و چنین تکلیفی را کرده باشد. بنابراین، انتخابات مجلس خبرگان بسیار حساس است.

(بیانات در خطبههای نماز عید سعید فطر- ۱۳۸۵/۰۸/۰۲)


** مسئلهی خبرگان و مجلس خبرگان - همینطور که بارها عرض شده است - یک مسئلهی بسیار مهم و استثنائی است؛ یکی از تمایزات نظام جمهوری اسلامی این است. مجموعهی خبرگان، مجموعهی علمای صاحبنام و صاحب شأن در بین مردم، و مورد اعتماد مردم در همهی قضایا، بخصوص در قضیهی بسیار مهم رهبری و انتخاب رهبری و قضایای مربوط به آن محسوب میشود. و همین حضور اثرگذار و حساس در بین مردم، آثار و برکات خودش را داشته است و دارد.

(بیانات در دیدار اعضای مجلس خبرگان رهبری - ۱۳۸۸/۱۲/۰۶)
 

** سطح مجلس خبرگان، بالاترین سطح انتخاب است.

(بیانات در دیدار اقشار مختلف مردم در آستانه انتخابات مجلس خبرگان - ۱۳۸۵/۰۹/۲۲)
 

** یکی از وظایف مهم مجلس خبرگان، حفظ و تقویت مبانی، شعارهای بنیادین و جهتگیریهای اصلی نظام است.

** مجلس خبرگان یک مجلس بُنبستشکن در نظام اسلامی است.

(دیدار اعضای مجلس خبرگان با رهبر انقلاب - ۱۳۸۷/۰۶/۰۷)


** اگر مجلس خبرگان همیشه آماده، حاضر و از لحاظ تحلیلی، مسلط بر اوضاع کشور نباشد، در ساعت فقدان رهبری هیچ دستی گرهگشای این بحران و مشکل نخواهد بود و اهمیت مجلس خبرگان از همین امر آشکار میشود.

** البته صاحبان عقاید مختلف سیاسی میتوانند در خبرگان حضور یابند، اما نباید این مجلس را به محل بروز انگیزههای سیاسی و جناحی تبدیل کنند.

(دیدار اعضای مجلس خبرگان با رهبر انقلاب - ۱۳۸۵/۰۶/۰۹)


** دغدغههای نمایندگان این مجلس همواره دغدغههای عمومی و ملی در چهارچوب انقلاب و اسلام و صحنهی دفاع از اصول و ارزشها بوده و مسائل شخصی و جناحبندیها و خط بازیهای سیاسی هیچگاه در مجلس خبرگان جایگاهی نداشته و نخواهد داشت.

(دیدار اعضای مجلس خبرگان با رهبر انقلاب - ۱۳۸۸/۰۷/۰۲)

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها