آیت‌الله کعبی در اجلاسیه مجلس خبرگان:

سوم اسفندماه به عنوان "روز امام و روحانیت" تعیین شود

عضو مجلس خبرگان با اشاره به منشور روحانیت که از سوی امام‌خمینی(ره) مطرح شد پیشنهاد داد به همین مناسبت و با توجه به اهمیت فرمایشات حضرت امام، روز سوم اسفند در تقویم به عنوان روز امام و روحانیت تعیین شود.
کد خبر: ۴۲۹۹۵
تاریخ انتشار: ۱۹ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۲:۴۷ - 10March 2015

سوم اسفندماه به عنوان

به گزارش گروه اخبار داخلی دفاع پرس، به نقل از پایگاه اطلاعرسانی دبیرخانه مجلس خبرگان رهبری، آیتالله عباسکعبی عضو مجلس خبرگان در دومین نطق خود بر زنده نگهداشتن آرمانهای امام تاکید کرد.

نماینده مردم اهواز در مجلس خبرگان رهبری ضمن تسلیت ایام شهادت حضرت زهرا سلام الله علیها از عموم مردم همیشه در صحنه به ویژه مردم غیور استان خوزستان علیرغم هوای آلوده و وجود ریزگردها برای حضور پرشور در راهپیمایی 22بهمن قدردانی کرد.

وی ضمن تشکر از مقام معظم رهبری به خاطر پیگیری جدی مسئله ریزگردها از کلیه مسئولان کشوری و استانی قدردانی کرده و انجام اقدامات عاجل در حد این معضل زیست محیطی را خواستار شد.

این عضو مجلس خبرگان در ادامه از اولویت های نظام اسلامی سخن گفت.

وی با اشاره به حرکت رو به پیشرفت انقلاب اسلامی بر زنده نگه داشتن آرمانهای حضرت امام و مقام معظم رهبری تأکید کرد و در این راستا چند اولویت را بیان کرد:

1- فرهنگ با محوریت تحول به ویژه تحول در آموزش و پرورش، دانشگاهها و حوزه های علمیه و مسؤولویت آحاد مردم و دستگاهها در قبال مقوله فرهنگ.

2- اجرایی کردن سیاستهای کلی اقتصاد مقاومتی و سیاستهای اصل 44، تحول در سیاستهای پولی و بانکی بر پایه اقتصاد اسلامی، گسترش تولید داخلی، تشویق سرمایه گذاری، مبارزه سازمان یافته با مفاسد اقتصادی با تشکیل سازمان مبارزه با مفاسد اقتصادی با اختیارات فرا قوه ای با اشراف، حمایت و نظارت نهاد رهبری اجرای قانون ارتقاء سلامت اداری ومبارزه با فساد.

3- تأکید بر تداوم پیشرفت علمی در عرصه فنآوری.

4- کادرشناسی و کادرسازی در جهت تربیت نسل جدید مدیران متعهد، متخصص، انقلابی و ارزشی در جهت اداره آینده انقلاب.

5- تدوین سیاستهای کلی ساخت، بازسازی، احیاء و تقویت امت اسلامی بر پایه راهبردهای ثابت بین اللملی و انقلاب اسلامی به شرح ذیل:

الف) حاکمیت دین و اخلاق در سطح جهانی

ب) مبارزه با نظام سلطه و آمریکا به عنوان شیطان بزرگ

ج) محوریت فلسطین و آزادی قدس و دفاع از گفتمان انقلاب اسلامی در سطح بین اللمل

د) تقریب مذاهب اسلامی

ه) گفتمان پیشرفت و عدالت در عرصه بین الملل با ظرفیت تمدن احیاء اسلامی

و) ترویج گفتمان مردم سالاری اسلامی در عرصه بین الملل.

6. تحول در ساختار نظام جمهوری اسلامی با آینده نگری و حفظ اصول ثابت نظام اسلامی و قانون اساسی با محوریت ولایت فقیه و ایفاء نقش اثر گذار ملت.

وی در پایان با اشاره به منشور روحانیت که از سوی امامخمینی قدس سره مطرح شد پیشنهاد داد به همین مناسبت و با توجه به اهمیت فرمایشات حضرت امام روز سوم اسفند در تقویم جمهوری اسلامی به عنوان روز امام و روحانیت تعیین شود.

آیتالله کعبی با اشاره به این فرمایش حضرت امام که فرمودند: «عبرت از تجربه تلخ روی کار آمدن به ظاهر عقلاء قوم که هرگز با اصول و اهداف روحانیت آشتی نکرده اند» گفت: ارزیابی امام از روحانیت بسیار عالی و مطلوب بوده، به گونهای که حذف یا کمرنگ کردن و به حاشیه بردن روحانیت را باعث تضعیف و انحراف در اسلام و هجوم مکاتب وارداتی غرب و شرق دانسته و آن را توطئه دشمنان اسلام میدانند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار