سردار دکتر کارگر:

هفته دفاع مقدس امسال متفاوت از سال های گذشته بود

سردار کارگر با فراجناحی، فراحزبی و فراگروهی خواندن دفاع مقدس، تاکید کرد: به سراغ هر فردی با هر سلیقه، حزب، تفکر و جناحی که می رویم آماده همکاری است و درباره دفاع مقدس اتفاق نظر وجود دارد.
کد خبر: ۴۳۴۶
تاریخ انتشار: ۱۶ مهر ۱۳۹۲ - ۱۷:۵۱ - 08October 2013

هفته دفاع مقدس امسال متفاوت از سال های گذشته بود

سردار سرتیپ بسیجی دکتر بهمن کارگر رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس در مراسم معارفه رئیس سازمان سینمایی و هنرهای نمایشی دفاع مقدس ضمن تشکر از عوامل اجرایی ستاد بزرگداشت هفته دفاع مقدس، اظهار داشت: هفته دفاع مقدس امسال با سال های گذشته تفاوت های فراوانی داشت که شورای فرهنگ عمومی و شورای هماهنگی تبلیغات در ارزیابی های خود این مسئله را بیان نمودند.

وی افزود: در این هفته همه دستگاه ها و نهادها فعالیت های چشمگیر و متنوعی داشتند که صدا و سیما در این میان نقش برجسته ای را ایفا کرده و سازمان هایی مانند بسیج و شهرداری هم فعالیتهای مناسبی را انجام دادند..

سردار کارگر مشارکت و مشاورت را اصل اساسی همکاری با سایر دستگاهها دانست و ادامه داد: برای اولین مرتبه مراسم ها و برنامه های هفته دفاع مقدس با هدایت بنیاد انجام شد که در سال های گذشته این چنین نبود.

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس تصریح کرد: هم در طرح ریزی و برنامه ریزی و هم در نظارت و ارزیابی هفته دفاع مقدس نقش محوری با بنیاد حفظ آثار و نشر ارشهای دفاع مقدس بوده است که این تمرکز در هدایت نتایج خوبی به همراه داشته است.

وی با اشاره به نقش استانداران به عنوان رئیس ستاد برگزاری هفته دفاع مقدس در استان ها، تاکید کرد: با تعاملات خوبی که در این خصوص با استانداران صورت گرفت توانستیم برنامه های متعددی را در استان ها به اجرا در بیاوریم.

سردار کارگر در بخش دیگری از سخنان خود درباره اجرای طرح تحول در بنیاد، گفت: با توجه به نیازهای روز جامعه تصمیم بر آن شد تا بنیاد از حالت ستادی به قرارگاه تبدیل شود تا چابک و با توان بیشتری در امر دفاع مقدس فعالیت نماید که افتتاح سازمان سینمایی و هنرهای نمایشی دفاع مقدس و سازمان هنری و ادبیات دفاع مقدس در روز 16 مرداد در این راستا صورت گرفت.

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس با اشاره به حضور خود در استان های مختلف، ادامه داد: مدیران کل استان ها فعالیت های خوبی را شروع کرده اند که باید با سایر نهادها ارتباط بهتری گرفته شود تا برخی مشکلات پیش رو حل شود.

بنا به تصویب شورای فرهنگ عمومی، برنامه های هفته دفاع مقدس امسال متفاوت از سال های گذشته تشخیص داده شد و از کلیه دستگاه ها به ویژه بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس تشکر شد.

وی با بیان اینکه دفاع مقدس تنها مربوط به نیروهای مسلح نیست، افزود: وظیفه بنیاد سیاست گذاری، هدایت و حمایت می باشد و همان طور که در دوران دفاع مقدس مردم نقش اصلی را داشتند، می بایست در ترویج فرهنگ دفاع مقدس نیز مردم وارد صحنه شده و خود به حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس بپردازند.

سردار کارگر با فراجناحی، فراحزبی و فراگروهی خواندن دفاع مقدس، تاکید کرد: به سراغ هر فردی با هر سلیقه، حزب، تفکر و جناحی که می رویم آماده همکاری است و درباره دفاع مقدس اتفاق نظر وجود دارد.

عضو شورای فرهنگ عمومی کشور با بیان اینکه برای ترویج فرهنگ جهاد و ایثار باید روحیه جهادی داشته باشیم، ادامه داد: ثبت راهیان نور در سازمان میراث فرهنگی به عنوان میراث معنوی، افتتاح دو سازمان جهت چابکی مجموعه بنیاد، افتتاح چندین باغ موزه دفاع مقدس در استان ها از جمله فعالیتهای بنیاد بوده است.

وی با اشاره به نقش زنان در دفاع مقدس، تصریح کرد: برای اولین بار شورای مشورتی زنان را در این هفته برگزار خواهیم کرد که در این شورا تعدادی نماینده مجلس و افرادی مانند خانم دکتر خزعلی و دکتر مجتهدزاده و دکتر افتخاری حضور دارند.

سردار کارگر ایجاد محتوای مناسب در خصوص باغ موزه های دفاع مقدس را یکی از اصلی ترین فعالیت های این بنیاد دانست و افزود: سازمان هنر و ادبیات دفاع مقدس می بایست در این خصوص برنامه هایی را طرح ریزی نماید تا این باغ موزه ها که با امکانات خوبی در حال ساخت است، از نظر محتوایی نیز غنی باشند.

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس جلسه خود با مدیران و سردبیران رسانه ها که پیش از هفته دفاع مقدس برگزار شد را بسیار مثبت ارزیابی کرد و ادامه داد: در این جلسه 60 پیشنهاد از سوی اصحاب رسانه انتقال داده شد که در هفته دفاع مقدس سال جاری حدود 20 پیشنهاد اجرایی شد.

گفتنی است در این مراسم با حضور سردار جزایری معاون امور بسیج و فرهنگ دفاعی ستاد کل نیروهای مسلح، "سردار صادقی" به عنوان معاونت طرح و برنامه بنیاد و "مهندس ناظر" به عنوان معاونت مهندسی بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس منصوب شدند.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار