وزیر خارجه روسیه؛

6 تا 9 ماه برای کسب توافقی در مورد برنامه هسته ای ایران کافی است

وزیر خارجه روسیه گفت کشورش معتقد است شش تا نه ماه برای دستیابی به یک توافق قابل پذیرش برای حل اختلافات در مورد برنامه هسته ای ایران کافی است.
کد خبر: ۴۳۵۶
تاریخ انتشار: ۱۷ مهر ۱۳۹۲ - ۰۹:۰۵ - 09October 2013

6 تا 9 ماه برای کسب توافقی در مورد برنامه هسته ای ایران کافی است

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس به نقل از "ریانووستی"، سرگی لاوروف با بیان اینکه هنوز هیچ اطلاعات تایید شده ای در مورد اینکه ایران در پی تعقیب تسلیحات هسته ای است وجود ندارد گفت شش تا نه ماه برای حل اختلافات و یافتن یک توافق قابل پذیرش از سوی همه طرفین اختلاف در مورد برنامه هسته ای ایران کافی به نظر می رسد.

لاوروف همچنین در مصاحبه با شبکه تلوزیونی "راشا تودی" روسیه گفت: "رئیس جمهور و وزیر خارجه ایران تمایل خود برای حل سریع اختلافات را بیان کرده اند و معتقدند شش تا نه ماه برای دستیابی به توافق را کافی می دانند و من با آنها موافقم".

وزیر خارجه روسیه در بخش دیگر از با بیان اینکه هنوز هیچ یک از نهادهای اطلاعاتی جهان نتوانسته اند این موضوع را که ایران تصمیم به تعقیب تسلیحات هسته ای گرفته است را تایید نمایند گفت ما با مقامات امریکایی نیز صحبت کرده ایم و آنها نیز موافقند که ایران یک تصمیم سیاسی برای تعقیب تسلیحات هسته ای اتخاذ نکرده است.

این مقام روس همچنین با اظهار امیدواری از رضایت همه طرفین از نتیجه مذاکرات آینده گفت در صورت دستیابی به توافق تحریم ها علیه ایران نیز باید برطرف شوند.
 

نظر شما
پربیننده ها