اعتراضات ضددولتی مصر به دانشگاه ها کشیده شد

بعد از برخوردهای خشونت آمیز ارتش با معترضان در دو روز گذشته، تعداد زیادی از دانشجویان دانشگاه های قاهره در تظاهرات ضددولتی شرکت کردند.
کد خبر: ۴۳۶۲
تاریخ انتشار: ۱۷ مهر ۱۳۹۲ - ۱۰:۲۹ - 09October 2013

اعتراضات ضددولتی مصر به دانشگاه ها کشیده شد

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس به نقل از "الجزیره"، در حالی که با تداوم ناآرامی ها در مصر و تداوم مخالفت ها با دولت جدید این کشور، در روزهای اخیر شاهد سرکوب خشونت آمیز طرفداران محمد مرسی از سوی نیروهای امنیتی مصر بوده ایم، اعتراضات طرفداران مرسی و اخوان المسلمین به دانشگاه های قاهره کشیده شد و روز گذشته تجمعات گسترده ای در دانشگاه های قاهره علیه ارتش و دولت این کشور برگزار شد.

روز گذشته تعداد زیادی از دانشجویان دانشگاه قاهره با سر دادن شعارهایی مانند "مرگ بر دولت نظامی" مخالفت خود با دولت برآمده از کودتا را نشان دادند.

گفتنی است پس از سرکوب گسترده تظاهرات مردمی روز یکشنبه از سوی ارتش و نیروهای امنیتی مصر که منجر به کشته شدن بیش از 50 تن از حامیان محمد مرسی شد، برخی حامیان ارشد مرسی و اخوان المسلمین از جامعه دانشگاهی مصر خواسته اند به مخالفت ها علیه دولت نظامی بپیوندد.

شایان ذکر است پس از گذشت سه ماه از کودتا علیه دولت محمد مرسی و روی کارآمدن دولت جدید این کشور، اعتراضات حامیان مرسی علیه دولت همچنان ادامه دارد و دولت نیز از همه ابزارهای خشونت آمیز برای سرکوب مخالفان استفاده می کند.

نظر شما
پربیننده ها