حقیقت پور در گفتگو با دفاع پرس:

شیشه عمر آل سعود با حمله به یمن خواهد شکست

عضو هیئت رئیسه کمیسیون امنیت ملی مجلس با بیان اینکه شیشه عمر عربستان با حمله به یمن خواهد شکست، گفت: عربستان در جریان حمله به کشور همسایه خود وارد قمار بزرگی شده که قطعا بازنده خواهد بود و دود این حرکت به چشم حکام آل سعود خواهد رفت.
کد خبر: ۴۴۵۱۸
تاریخ انتشار: ۲۳ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۳:۰۸ - 12April 2015

شیشه عمر آل سعود با حمله به یمن خواهد شکست

منصور حقیقت پور عضو هیئت رئیسه کمیسیون امنیت ملی مجلس در گفتگو با خبرنگار اخبار داخلی دفاع پرس با اشاره به حمله هوایی عربستان به یمن و ضمن محکوم کردن این حمله گفت: عربستان در جریان حمله به کشور همسایه خود وارد قمار بزرگی شده که قطعا بازنده این قمار خودش است و دود  این حرکت به چشم حکام آل سعود خواهد رفت.

وی در ادامه با بیان اینکه قطعا آتش حمله به مردم مظلوم یمن، دامن رژیم سعودی حاکم بر حجاز را خواهد گرفت، افزود : سعودی ها به دلیل از دست دادن حیاط خلوت خود در منطقه عصبانی هستند، این موضوع باعث شده دست به اقدامات غیر قابل توجیه و غیر انسانی بزنند و به مردم یمن حمله کنند.

نماینده مردم اردبیل، نمین، نیر و سرعین در خانه ملت با اشاره به روحیه انقلابی مردم یمن و مقابله با ظلم و سلطه بیگانگان تصریح کرد: مردم یمن، مردمی مصمم و انقلابی هستند که کشورشان را به باتلاقی برای اقدامات  تجاوزگرانه سعودی ها و هم پیمانان منطقه ای و مرتجع آنان تبدیل خواهند کرد.

حقیقت پور با اشاره به مواضع آمریکا در جریان حمله عربستان به یمن و حمایت از این حمله بیان کرد: آنچه که مسلم است این که آمریکا با سعودی ها هم پیاله بوده و در این جنایت شریک آنهاست، چه بسا آمریکا در این موضوع دامی برای عربستان پهن کرده و می خواهد به اهداف خود در منطقه نزدیک شود در حالیکه سعودی ها از این دام اطلاعی ندارند.

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی در ادامه با اشاره به حمایت برخی کشورهای منطقه از حمله عربستان به یمن ادامه داد: کشور های حامی عربستان باید از اتفاق چند سال گذشته منطقه با دخالت عربستان سعودی و آمریکا درس گرفته و خود را وارد ماجرا و قمار بزرگ حمله عربستان سعودی به یمن نکنند، زیرا برای آنها شکستی تلخ به همراه دارد.

حقیقت پور با اشاره به بیانات اخیر رهبر معظم انقلاب درباره حمله عربستان به یمن و با بیان اینکه شیشه عمر عربستان با حمله به یمن خواهد شکست، گفت: بر اساس فرموده مقام معظم رهبری، اسرائیل غاصب با آن تواناییهای نظامی در غزه محصور و محروم نتوانست کاری از پیش ببرد لذا عربستان هم قطعا در برابر یک کشور دهها میلیونی؛ یک ملّت، کشور پهناور و وسیع کاری از پیش نخواهد برد چرا که مردم یمن مردمی پابرهنه ولی مقاوم هستند و قطعا سعودی ها را از کرده خود پشیمان خواهند کرد.

به گزارش دفاع پرس، حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب روز پنجشنبه( 20 فروردین) به حملات غیرانسانی دولت عربستان سعودی به کشور و ملت یمن واکنش نشان دادند.

ایشان فرمودند: کاری که امروز دولت سعودی در یمن دارد انجام میدهد، عیناً همان کاری است که صهیونیستها در غزّه انجام دادند. دو جنبه دارد: یکی اینکه جنایت است، نسلکشی است، قابل تعقیبِ بینالمللی است، بچّهها را میکشند، خانهها را خراب میکنند، زیربناها را نابود میکنند، ثروتهای ملّی را در یک کشور از بین میبرند؛ خب، این یک جنایت بزرگ است.

حضرت آیت الله خامنه ای همچنین تاکید کردند: سعودیها در این مسئله خسارت خواهند کرد، ضرر خواهند کرد و بههیچوجه پیروز نخواهند شد. دلیل خیلی واضحی دارد؛ دلیلش این است که تواناییهای نظامی صهیونیستها چندین برابر توانایی نظامی این سعودیهای کذا و کذا [است]؛ چندین و چند برابر اینها، آنها توانایی نظامی داشتند؛ طرف مقابل آنها هم غزّهی یک وجبی بود. اینجا طرف مقابل یک کشور است، یک کشور دهها میلیونی؛ یک ملّت، کشور پهناور و وسیع. اگر آنها توانستند در غزّه پیروز بشوند، اینها هم خواهند توانست در اینجا پیروز بشوند.

ایشان با هشدار به حکام آل سعود در حمله به یمن تصریح کردند: من هشدار میدهم به سعودیها، از این حرکت جنایتآمیزی که در یمن میکنند باید دست بردارند؛ این در این منطقه قابل قبول نیست. آمریکا هم البتّه از آنها دفاع میکند، حمایت میکند؛ طبیعت آمریکا این است، در همهی قضایا طرف ظالم را میگیرد؛ طرف آن چهرهی بد را میگیرد، به جای اینکه طرف مظلوم را بگیرد؛ این طبیعت آنها است، اینجا هم همانجور دارند عمل میکنند؛ ولیکن ضربه خواهند خورد، شکست خواهند خورد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها