حضور حداکثری، اقتدار ملی/ مدیرکل دادگستری خراسان رضوی:

رسالت رسانه‌ها، جلب مشارکت حداکثری مردم در انتخابات است

صادقی گفت: مردم از مواضع رسانه‌ها و اصحاب رسانه‌ها استقبال و این موضع را دنبال می‌کنند؛ بر همین اساس نقش رسانه‌ها در جلب مشارکت حداکثری مردم در انتخابات بسیار حائز اهمیت است که نباید از آن غافل شد.
کد خبر: ۴۵۷۴۹۳
تاریخ انتشار: ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۲۲:۴۸ - 20May 2021

به گزارش دفاع‌پرس از مشهد، ‌«غلامعلی صادقی» مدیرکل دادگستری استان خراسان رضوی در نشست هم‌اندیشی با نخبگان رسانه‌ای استان خراسان رضوی که در سالن همایش‌های صداوسیما استان برگزار شد، اظهار داشت: کاندیداها هدف و مقصدی دارند که این روزها در حال تلاش برای رسیدن به آن هدف و مقصد هستند.

وی با بیان اینکه رسانه‌ها در این شرایط وظیفه مهمی دارند که باید به آن وظیفه عمل کنند، خاطرنشان کرد: ستادهای پیشگیری از وقوع جرایم انتخاباتی در سطح استان تشکیل شده که مصوبات خوبی به همراه داشته و به دستگاه‌های متولی ابلاغ شده است.

مدیرکل دادگستری استان خراسان رضوی با تأکید بر اینکه آستانه تحمل مردم در این دوره نسبت به دوره‌های گذشته ارتقاء یافته است ولی درعین‌حال نگرانی‌هایی در بحث فضای مجازی وجود دارد، تصریح کرد: رسانه‌ها می‌توانند کمک کنند که فضای مجازی به چه سمتی حرکت کند و چه اثرات منفی و مثبتی داشته باشد.

صادقی با اشاره به اینکه ضابطین و عوامل نظامی و انتظامی اقدامات خود را در بحث فضای مجازی انجام داده‌اند ولی نقش رسانه‌ها نیز نقش بسیار تأثیرگذاری در فضای مجازی دارند، ابراز داشت: براساس ارتباطاتی که داریم در قیاس با دوره‌های گذشته جای نگرانی نیست ولی دشمن تلاش بیشتری برای فاصله‌گرفتن مردم از صندوق‌های رأی دارد و ما هم باید تلاش بیشتری برای حضور حداکثری انجام دهیم.

مدیرکل دادگستری خراسان رضوی با بیان اینکه خراسان رضوی همیشه در بحث‌های مختلف ملاک استان‌های دیگر است و در بحث انتخابات نیز این بیشتر می‌شود، عنوان کرد: مطمئناً شهروندان از مواضع رسانه‌ها و اصحاب رسانه‌ها استقبال و این موضع را دنبال می‌کنند.

وی با تأکید بر اینکه حاکمیت قانون یک اصل است که باید در انتخابات مدنظر باشد، تشریح کرد: همه ما به دنبال این هستیم که قانون در بخش مردمی، نظارت، اجرا، قضا، نظامی، انتظامی و امنیتی فصل‌الخطاب باشد و نباید انتخابات خود را با انتخابات‌های دیگر مثل آمریکا که مایه شرمساری آن کشورها است، مقایسه کنیم.

صادقی با اشاره به اینکه انتخابات حق‌الناس است و باید همه تلاش کنیم که از این حق‌الناس به‌خوبی حفاظت کنیم، بیان کرد: رفتار دشمن را باید همواره رصد کنیم، دشمن به‌صورت لحظه‌ای کشور ما را رصد می‌کند و به‌تناسب رفتارهای ما، تصمیم‌گیری و برنامه‌ریزی می‌کند.

مدیرکل دادگستری خراسان رضوی با بیان اینکه مشارکت حداکثری در مرحله اول بسیار حائز اهمیت است، تأکید کرد: مشکلات مردم را شاهد هستیم و در بخش مشکلات تولید و فعالان اقتصادی در دادگستری استان وقت گذاشتیم و بررسی شده است و پیش‌ازاین باید تلاش کنیم.

وی در پایان گفت: نقش رسانه‌ها در جلب مشارکت حداکثری مردم در انتخابات بسیار حائز اهمیت است که نباید از آن غافل شد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار