در مراسمی با حضور سردار «یوسفعلی‌زاده» برگزار شد؛

آیین تکریم و معارفه مسئول دفتر نمایندگی حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس شهرستان قوچان

سردار «یوسفعلی‌زاده» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی در سفر به شهرستان قوچان، از زحمات و تلاش‌های «علیرضا خلیلی» مسئول سابق دفتر نمایندگی این اداره کل در شهرستان تجلیل و «اکبر میثاقی» را به عنوان مسئول جدید معرفی کرد.
کد خبر: ۴۶۸۹۲۶
تاریخ انتشار: ۰۵ مرداد ۱۴۰۰ - ۲۱:۵۵ - 27July 2021

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از مشهد، سردار سرتیپ دوم پاسدار «حسینعلی یوسفعلی‌زاده» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی در سفر به شهرستان قوچان و با حضور در آیین تکریم مسئول سابق دفتر نمایندگی این اداره کل در شهرستان، از زحمات و تلاش‌های «علیرضا خلیلی» تجلیل و «اکبر میثاقی» را به عنوان مسئول جدید معرفی کرد.

آیین تکریم و معارفه مسئول دفتر نمایندگی حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس شهرستان قوچان

در این مراسم که با حضور حجت الاسلام «علیرضا هراتی مطلق» امام جمعه قوچان، سرهنگ «علی زرقانی» فرمانده سپاه شهرستان و جمعی از مدیران دستگاه‌های دولتی و مسئولان قضایی برگزار شده بود، سردار یوسفعلی‌زاده اظهار داشت: جابجایی مدیران به منزله ایجاد فرصت‌های جدید و بسترهای تازه برای یک مجموعه است و اگرچه افراد به نوبت در این سنگر حائز مسئولیت می‌شوند اما پرچم دفاع مقدس همواره برافراشته باقی خواهد بود و جابجایی مسئولیت‌ها به معنای تغییر مأموریت‌ها نیست.

وی افزود: رهبر معظم انقلاب می‌فرمایند که فضیلت زنده نگه داشتن یاد و نام شهیدان کمتر از شهادت نیست و بدون شک در دو سال گذشته، همه افرادی که در برای ترویج فرهنگ دفاع مقدس در این شهرستان تلاش کرده‌اند، در اجر شهادت پیشتازان جبهه‌های عزت و شرف سهیم و شریک هستند و علیرغم اینکه در شرایط کنونی، نوبت خدمتگزاری یکی از پیشکسوتان دفاع مقدس شهرستان در سنگر حفظ آثار و نشر ارزش‌های ایثار و شهادت بسر آمده است اما همچنان می‌توان از تجربیات ارزنده جناب آقای خلیلی استفاده کرد.

یوسفعلی‌زاده خاطرنشان کرد: مسئول جدید دفتر نمایندگی حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در شهرستان قوچان، سابقه سه دهه خدمتگزاری به خانواده‌های معظم شهدا را در کارنامه خود دارد و برای ایشان، توفیق در این سنگر را از خداوند متعال خواهانیم و دست آحاد مردم شهرستان را در استقبال از همگرایی و وحدت در سایه معارف دفاع مقدس می‌فشاریم.

وی ادامه داد: باید از همه فرصت‌های ممکن برای نشر ارزش‌های تفکر مقاومت و فرهنگ ایثار و شهادت استفاده کرد زیرا امروزه جریان‌ها و افراد بسیاری وجود دارند که برای ضربه زدن به این نهضت، تلاش می‌کنند و از آمریکای جنایتکار و رژیم غاصب صهیونیستی گرفته تا همه آل‌های دست‌نشانده در منطقه، کمر به تحریف معارف و ارزش‌های انقلاب و دفاع مقدس بسته‌اند.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی با بیان اینکه مقاومت، یک اصل اساسی است، متذکر شد: اگر رزمندگان اسلام در دوران دفاع مقدس و گروه‌های مقاومت اسلامی با الگوگیری از شهدای ما، مقید به ایستادگی در برابر مستکبران و دفاع از حقوق مظلومان عالم نبودند، آمریکایی‌ها تاکنون این منطقه را در کام خود فرو برده بودند لذا استمرار مقاومت، یک اصل اساسی و تکلیف انقلابی همه ماست و نباید اجازه داد که این پرچم بر زمین بیفتد و مظاهر متعالی مقاومت از پیش چشم مردم دور شود.

آیین تکریم و معارفه مسئول دفتر نمایندگی حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس شهرستان قوچان

ترویج فرهنگ ایثار و شهادت مصداق تعظیم شعائر دین است

در ابتدای این مراسم، امام جمعه شهرستان قوچان در سخنانی به تشریح اهمیت حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس پرداخت و گفت: ترویج فرهنگ ایثار و شهادت مصداق اصیل تعظیم شعائر دین است و آیات بسیار از قرآن کریم و روایات متعدد از اهل بیت عصمت و طهارت بر اهمیت آن تأکید دارند.

وی ابراز داشت: در حدیث آمده است که فردی از امام صادق (ع) درباره پرفضیلت‌ترین افراد نزد خداوند متعال پرسید و حضرت پاسخ داد که همانا شمشیر زدن و جهاد کردن در راه خدا، پرفضیلت‌ترین اعمال نزد پروردگار عالم است چنانچه وقتی که زخمی از جراحات جهاد بر ابدان مجاهدان وارد می‌شود، تمام معاصی آنان به یکباره فرو می‌ریزد و هرکدام از آنان اگر در همین راه به شهادت برسند، در قیامت به گونه‌ای محشور می‌شوند که همه فرزندان آدم ابوالبشر از اولین تا آخرین به حال آنان غبطه می‌خورند و روایت شده که در ادامه، امام صادق (ع) به آن مرد فرمودند که بالای هر چیزی در دنیا، چیز دیگری است به‌جز شهادت که افضل‌تر از آن را خداوند خلق نکرده است.

امام جمعه شهرستان قوچان تصریح کرد: روایات در این باره فراوان است و مجالسی که برای تکریم از شهدا و حتی عاملان ترویج فرهنگ آنان برگزار می‌شود، در زمره محافل خاص و موردتوجه پروردگار است.

آیین تکریم و معارفه مسئول دفتر نمایندگی حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس شهرستان قوچان

وی تأکید کرد: ساخت یادمان‌های شهدا و برپایی مراسمات مرتبط با دفاع مقدس ازجمله مواردی است که به برکت فعالیت‌های مجدانه مسئول دفتر نمایندگی حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در شهرستان به راه افتاده و هر روز جوانان بیشتری از شهرستان را در زمره خادمان شهدا در می‌آورد که باید در جهت استمرار و تقویت این فعالیت‌های مخلصانه، برنامه‌ریزی‌های مؤثرتری صورت بگیرد.

تاکنون در بسیاری از تریبون‎ها و محافل رسمی و غیررسمی، تعداد آمار شهدای شهرستان قوچان عبارت بود از 737 نفس زکیه از فرزندان مردم ولایتمدار این شهرستان که جان خود را برای دفاع از آرمان‌های اسلام و انقلاب در طبق اخلاص نهاده بودند اما اخیراً در جریان مطالعات گسترده‌ای که با هدف کشف آمار واقعی شهدای این شهرستان در انقلاب و دفاع مقدس صورت گرفت، بیش از یک هزار شهید با اصلیت قوچانی کشف و ثبت شد ولذا می‌توان از این پس، قوچان را شهر هزار شهید نامید.

دیدار اختصاصی با امام جمعه قوچان و فرمانده سپاه شهرستان، از دیگر برنامه‌های سفر مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی بود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها