فرمانده سپاه کرمانشاه:

بسیج نماد اقتدار در مقابله با تهدیدات دشمنان است

سردار «ریحانی» گفت: بسیج نماد مقاومت و اقتدار و مقابله با تهدیدات دشمنان در جامعه است امام راحل نیز با وجود بهره مندی از همه نیروهای نظامی، دستور تشکیل را بسیج دادند.
کد خبر: ۴۶۹۵۷۵
تاریخ انتشار: ۱۰ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۵:۲۰ - 01August 2021

بسیج نماد مقاومت و اقتدار و مقابله با تهدیدات دشمنان در جامعه استبه گزارش دفاع‌پرس از كرمانشاه، سردار «بهمن ریحانی» فرمانده سپاه نبی اکرم (ص) استان کرمانشاه امروز در آیین تودیع و معارفه فرمانده جدید سپاه ناحیه مقاومت قصرشیرین اظهار داشت: همه ارزش ها در بسیج نمایان است و تا زمانی که به آن اعتقاد داشته باشیم، برابر دشمنان پیروز هستیم. در همه دنیا و کشورها، راهبردهایی که برای کشوری تعیین می‌شود در همه زمینه ها یک ارتباط مستقیم با بستر امنیت دارد و یک کشور نمی‌تواند راهبردی تعریف کند که بستر امنیتی نداشته باشد.

فرمانده سپاه نبی اکرم (ص) استان کرمانشاه گفت: یک کشور اقتصادی و ثروتمند اگر بستر امنیتی نداشته باشد با مشکل مواجه می‌شود نمونه آن کویت است که در جریان حمله عراق در سال‌های گذشته و زمانی که در اوج ثروت بود نتوانست از کشور خود محافظت کند.

سردار ریحانی ادامه داد: ثروت، پول، اقتصاد و دارایی نمی‌تواند امنیت داشته باشد، حتی تجهیرات نظامی بالا نمی‌توانند امنیت را بدنبال بیاورند نمونه آن رژیم صهیونیستی در جنگ سی و سه روزه با لبنان با همه امکانات شکست خورد. امروز جمهوری اسلامی اقتدار امنیتی خود را بر اساس پایگاه مشروعیت مردمی دارد و ترس دشمنان ما از اقتدار موشکی ماست، ما در دریا می‌توانیم کشتی ها را نقطه زنی کنیم و در زمینه تجهیرات نظامی حرف های زیادی در دنیا داریم که بزنیم اما این کافی نیست و حضور مردمی و مشروعیت شرط است.

فرمانده سپاه نبی اکرم (ص) استان کرمانشاه اضافه کرد: بسیج نماد مقاومت و اقتدار و مقابله با تهدیدات دشمنان در جامعه است و امام راحل با وجود بهره مندی از همه نیروهای نظامی، دستور به تشکیل بسیج دادند. در سال اول جنگ با وجود انجام ۲۰ عملیات، توفیقی حاصل نشد اما بعد از خلع بنی صدر و تشکیل بسیج ورق برگشت و عملیات های غرورآفرین انجام شد زیرا مردمی با ایمان و اعتقاد وارد عرصه جنگ شدند.

فرمانده سپاه نبی اکرم (ص) استان کرمانشاه افزود: در بیماری فلج اطفال که بسیار خطرناک بود بسیج ورود کرد و به سرانجام رسید و امروز بسیج در همه عرصه ها بحران ها سیل، زلزله و امروز مقابله با کرونا با حضور در کنار کادر درمان خدمات بسیار خوبی ارایه کرده است. در کنار چالش ها و تهدیدات امنیتی در سال‌های گذشته اگر حضور این نیروی مردمی نبود با مشکلات جدی مواجه می‌شدیم اما مردم با وجود گله مندی از سوء مدیریت ها و گرانی ها و مشکلات اقتصادی باز هم در انتخابات حضور خوبی پیدا کردند.

وی تاکید کرد: اگر کسی گله مندی دارد و دلگیر است مخالف انقلاب نیست و همین افراد در صورت نیاز در مقابل تهدیدات دشمن خواهند ایستاد از این رو نباید از روی ظاهر و حرف مردم آنها را قضاوت کرد زیرا مردم پیرو رهبر و انقلاب هستند. اگر امروز در مقابل دشمنان می ایستیم از پشتوانه مردمی برخورداریم،  امنیت پایداری داریم و هرکس قدم مثبتی برای این نظام بردارد با هر گرایش سیاسی قطعا یک بسیجی است.

فرمانده سپاه نبی اکرم (ص) استان کرمانشاه گفت: بسیج نماد آرا و مقاومت ملت ایران اسلامی در برابر تهدیدات دشمن است از این رو باید با تمام توان روحیه و تفکر بسیجی را در جامعه بسط و گسترش دهیم. امروز مردم ولی نعمتان هستند و اگر انقلابی هستیم باید پاسخگوی مشکلات آنها باشیم.

در این مراسم از زحمات سرهنگ پاسدار «مراد علی حسنی» فرمانده سابق ناحیه مقاومت سپاه قصرشیرین قدردانی و سرهنگ «محسن دارابی» به عنوان فرمانده جدید ناحیه مقاومت سپاه این شهرستان معرفی شد.

انتهای پيام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار