امیر اسماعیلی پس از دیدار فرمانده نیروی هوایی روسیه:

برگزاری رزمایش مدافعان آسمان ولایت۵ در ۷۰۰هزار کیلومتر مربع/ آخرین خبرها از S۳۰۰

فرمانده قرارگاه پدافند هوایی از برگزرای رزمایش مدافعان آسمان ولایت ۵ خبر داد و گفت: : این رزمایش به مدت پنج روز از ۱۷ مهرماه آغاز و در گستره‌ای به مساحت ۷۰۰ هزار کیلومتر مربع در شمال غرب، مرکز ،شرق و جنوب غرب کشور برگزار شد.
کد خبر: ۴۸۰۵
تاریخ انتشار: ۲۸ مهر ۱۳۹۲ - ۱۳:۵۱ - 20October 2013

برگزاری رزمایش مدافعان آسمان ولایت۵ در ۷۰۰هزار کیلومتر مربع/ آخرین خبرها از S۳۰۰

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس، امیر فرزاد اسماعیلی فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتمالانبیاء صبح امروز یکشنبه در حاشیه دیدار فرمانده نیروی هوایی روسیه با وی،از تبادل اطلاعات براساس احترام متقابل و منافع مشترک بین دوکشور از جمله محورهای مورد بحث در این مذاکره عنوان کرد و گفت: مسائل تکنیکی هوایی، پدافند هوایی، سمانانههای شنود، سامانههای راداری و سامانههای موشکی نیز از دیگر محورهای بحث در این مذاکره بود.

وی با مثبت ارزیابی کردن حضور فرمانده نیروی هوایی روسیه در تهران اظهار داشت: ما امروز بر سر اسن موضوع به این نتیجه رسیدیم که اگر  منافع ملی دو کشور نزدیکتر شود، ثبات منطقهای بیشتری را شاهد خواهیم بود که انشاءالله در صورت تصویب مقامات بالاتر به صحنه عملیات وارد میشویم.
 
فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتمالانبیاء همچنین درباره رزمایش مدافعان آسمان ولایت پنج نیز گفت: این رزمایش به مدت پنج روز از 17 مهرماه آغاز شد و در گسترهای به مساحت 700 هزار کیلومتر مربع در شمال غرب، مرکز، شرق و جنوب غرب کشور برگزار شد.
 
فرمانده پدافند هوایی خاتمالانبیا ارتش افزود: ویژگی این رزمایش این بود که آماد رزمی و فوای تاکتیکی در این رزمایش حضور یافته بودند و تفاوت عمده این رزمایش با رزمایش سال قبل ناهمواری و پستی و بلندیهای منطقه بود. در این رزمایش پدافند هوایی به اهداف خود دست پیدا کرد.
 
اسماعیلی گفت: در این رزمایش بین نیروهای سه گانه ارتش و سپاه مخصوصا پدافند هوایی سپاه همکاری وجود داشت و بالغ بر 12 هزار نفرنیروی رزمایشی در این رزمایش شرکت کردند و ما شاهد تبادل اطلاعات و تجربیات پدافند هوایی بودیم.
 
وی در ادامه ادر خصوص مذاکرات انجام شده درباره مشائل پدافندی نیز اظهار داشت: جلسه امروز با فرمانده نیروی هوایی روسیه در جهت سامانههای جدید هم بود و دو طرف تصمیم گرفتند که تکنولوژی را با یکدیگر مبادله کنند. ما در این رزمایش برخی از توانمندیهای فنی خود را تست کردیم و جواب مثبت گرفتیم.
 
فرمانده پدافند هوایی خاتمالانبیا ارتش در پاسخ به این پرسش که آیا پرونده S300 در این جلسه مورد بررسی قرار گرفت یا خیر؟ گفت: پدافند هوایی یگان استفاده کننده است. در خصوص مناقشات سیاسی، دولتمردان باید تصمیمگیری کنند که اکنون وزارت دفاع در این زمینه با وزارت دفاع روسیه در حال پیگیری هستند که به نتایج خوبی هم رسیدهاند. البته ما به این سیستمها وابسته نیستیم، اما وقتی مناقشات برطرف شد میتوانیم سامانه S300 یا سامانههای مشابه آن را وارد کشور کنیم.
 
اسماعیلی در مورد مبادلات نظامی با کشور روسیه هم گفت: ما با روسیه تبادل دانش و فناوری داریم.
 
وی همچنین در پاسخ به این پرسش که فرمانده نیروی هوایی روسیه آیا بازدیدی از مراکز پدافند هوایی خواهد داشت؟ گفت: در این سفر بازدیدی از مراکز پدافند هوایی صورت نمیگیرد.
 
فرمانده پدافند هوایی خاتمالانبیا ارتش در پایان گفت: من در این دیدار به فرمانده نیروی هوایی روسیه گفتم که سامانه S200 یک سامانه روسی است که با موشک سیار اجین شده در واقع ما در ساخت اس S200 تغییرات اساسی را ایجاد کردهایم که این موضوع مورد ستایش فرمانده نیروی هوایی روسیه قرار گرفت.
نظر شما
پربیننده ها