با حضور چهره‌های ادبی و سینمایی

"سمندر" رونمایی می شود

تازه‌ترین رمان «مصطفی جمشیدی» که برگرفته از خاطرات دوران حضور نویسنده در دفاع مقدس است‌، با حضور اهالی سینما رونمایی می‌شود.
کد خبر: ۴۸۱۶۶
تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۵ - 13June 2015

به گزارش گروه فرهنگ و هنر دفاع پرس، کتاب « سمندر» که به سالهای 63 و 64 و کوران دوران دفاع مقدس در مناطق جنگی جنوب کشور برمیگردد، وضعیت یک پل را که نویسنده رمان وظیفه نگهبانی آن را داشته، روایت میکند و  اتفاقاتی برگرفته از خاطرات وی از این دوران را در قالب رمان ارائه میدهد. این کتاب در نمایشگاه بین المللی کتاب تهران توسط انتشارات عماد فردا عرضه شد.

ماجرای کتاب از زبان جوانی که پیش از انقلاب یک روحانی در زندگیاش نقش اساسی داشته، روایت میشود و عملیات شناسایی در خط دشمن و حفاظت از پلی اطراف شوش دانیال را تعریف میکند. قهرمان داستان «سمندر» در کنار رودخانهای نگهبانی میدهد و طی رویدادهایی که با چند شخصیت دیگر گره خورده، به بلوغی شگفتانگیز میرسد. این ماجراها که به صورت استعاره و واقعیت در رمان پرداخت شده است، وجهی کاملاً پیشبرنده به داستان داده و زندگی انسانهای مختلفی را که به نوعی تاثیرپذیر از جنگ هستند را در کنار هم به تصویر میکشد.

نویسنده، انتخاب نام «سمندر» را برای کتاب، از سمندرهای رودخانه شگفتانگیز و پر اتفاقی انتخاب کرده است، که با هر بار اشاره به آنها، خاطرات قهرمان داستان زنده و روایت میشود.

این رونمایی با حضور اهالی سینما و تلویزیون و با رویکرد ارائه مفاهیمی صحیح از فیلمنامههای اقتباسی و با هدف تقریب نگاشتههای مکتوب دفاع مقدس به عنوان آثاری مستند، ادبی و هنری  با صنعت سینمایی و پردازشهای رسانهای، انجام میشود.

مراسم رونمایی از کتاب «سمندر» با حضور علیرضا قزوه، مرتضی سرهنگی ، مصطفی جمشیدی (نویسنده)، احمد نجفی، احمد کاوری و دیگر چهرههای فرهنگی، ادبی و سینمایی کشور در  روز جهارشنبه 27 خرداد  ساعت 17 در مجموعه فرهنگی شهدای انقلاب (سرچشمه) برگزار میشود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها