عرضه چاپ جدید «لشکر خوبان» به همراه تقریظ رهبری در نمایشگاه کتاب دفاع مقدس

چاپ جدید کتاب «لشکر خوبان» به همراه تقریظ مقام معظم رهبری برای نخستین‌بار در چهارمین دوره نمایشگاه کتاب دفاع مقدس توسط انتشارات سوره مهر عرضه خواهد شد.
کد خبر: ۴۹۵۸
تاریخ انتشار: ۰۱ آبان ۱۳۹۲ - ۱۳:۱۸ - 23October 2013

عرضه چاپ جدید «لشکر خوبان» به همراه تقریظ رهبری در نمایشگاه کتاب دفاع مقدس

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس، چهارمین دوره نمایشگاه کتاب دفاع مقدس از روز دوشنبه، ششم آبان ماه، با حضور ناشران فعال در این حوزه به همت مجمع ناشران دفاع مقدس، مؤسسه انتشاراتی روایت فتح و جمعی از ناشران ادبیات دفاع مقدس در مصلای امامخمینی(ره) برپا میشود.

انتشارات سوره مهر در این دوره به ارائه 200 کتاب از مجموع آثار منتشر شده در سالهای اخیرش در این دوره نمایشگاه خواهد پرداخت. محوریت عرضه آثار این انتشارات در نمایشگاه فعلی، ارائه آثاری است که تاکنون بیشترین مخاطب را به خود اختصاص دادهاند. بر این اساس، خاطرات سهم بیشتری از آثار نوشته شده در دیگر قالبها را به خود اختصاص خواهند داد.
 
در این میان کتاب «لشکر خوبان» به همراه تقریظ مقام معظم رهبری برای نخستینبار در این دوره نمایشگاه عرضه میشود. این کتاب حاوی خاطرات مهدی قلی رضایی، از رزمندگان اطلاعات عملیات در دوران دفاع مقدس است که معصومه سپهری؛ نویسنده خاطرات نورالدین عافی در کتاب «نورالدین پسر ایران» آن را نوشته است.
 
در این کتاب اغلب خاطرات لشکر 31 عاشورا گنجانده شده و به همین دلیل با خاطرات مهدی و حمید باکری نیز گره خورده است. راوی لشکر «مهدی رضا قلی» خوبان در زمان ورود به جنگ نوجوان بوده در نتیجه خاطرات او سرشار از شیطنت نوجوانی است که به مرور در مواجهه با سختی های طاقت فرسای صحنه نبرد جای خود را به استقامت یک رزمنده می دهد.
 
مقدمه معصومه سپهری نویسنده اثر بر این کتاب نشان از تاثیری است که خود از مواجهه با خاطرات راوی گرفته است. وی با سطرهای این کتاب، بهترین روزها و بهترین تصمیم ها را تجربه کرده است. نتیجه زحمات دوساله او کتابی است که از آن انتظار دارد خواننده را از پرسه زدن در کلمات خیالی به واقعیت زندگی در سالهای جنگ ببرد و راهی نو در زندگی اش بگشاید.
 
مقام معظم رهبری در یادداشتی که فروردین ماه سال جاری بر کتاب لشکر خوبان نوشتند و به تازگی از آن رونمایی شد، فرموده اند: «این نیز بخشی از آن تصویر عظیم و باشکوهی است که ما همواره آن را از دور دیده و تحسین کرده و بزرگ شمرده ایم بی آن که از ریزه کاری ها و نقش های معجز آسای تشکیل دهنده آن و رنگ آمیزی های بی نظیر جزء جزء آن، به درستی خبر داشته باشیم. این کتاب شرح این ریزه کاری های حیرت انگیز در بخشی از این تابلوی ماندگار و تاریخی است. آن چه درباره عملیات بدر و والفجر 8 و کربلای 5 و کربلای 4 و بیت المقدس 2 و 3 در این کتاب آمده از بخش های برجسته تر آن است.
 
تقریظ مقام معظم رهبری پشت جلد چاپ چهاردهم کتاب «لشکر خوبان» را به خود مزین کرده است و علاقمندان می توانند نوشته های مقام معظم رهبری را با دست خط خودشان مشاهده کنند.
 
آیین گشایش چهارمین نمایشگاه ملی دفاع مقدس بعد از ظهر دوشنبه، 6 آبان ماه 92 برگزار خواهد شد و علاقه مندان از ساعت 10، هفتم آبان ماه می توانند از این نمایشگاه دیدار کنند. این نمایشگاه تا 13 آبان ماه در مصلای تهران برپا خواهد بود.
نظر شما
پربیننده ها