معارفه فرمانده جدید بسیج حوزه صدا

طی مراسمی ابراهیم طاهری مدیرکل نغمات آیینی معاونت صدا با حکم رئیس بسیج صداوسیما به عنوان فرمانده جدید حوزه بسیج این معاونت معرفی شد.
کد خبر: ۴۹۹۳
تاریخ انتشار: ۰۱ آبان ۱۳۹۲ - ۱۷:۴۲ - 23October 2013

معارفه فرمانده جدید بسیج حوزه صدا

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس، مراسم معارفه فرمانده جدید بسیج حوزه صدا با حضور دکتر محمدحسین صوفی، معاون صدا، دکتر علی اصغرجعفری، مشاور رییس سازمان و رییس بسیج صداوسیماو جمعی از مدیران شبکههای رادیویی و از مدیران ستادی معاونت صدا و مرکز بسیج برگزار شد.

صوفی، معاون صدای جمهوری اسلامی ایران با اشاره به اینکه بسیجیان در دوران دفاع مقدس نقش مهم و بی بدیلی را داشتند، خاطر نشان کرد: 8 سال دفاع مقدس یک حادثه عظیمی بود که تداوم جاودانه حادثه کربلاست و نقش بسیج به دلیل از خود گذشتگی و ایثارشان در صحنه های رزم با آنکه بخش عمده آنها نوجوانان و جوانان بودند بیش از هر نهادی که بعضا مسئول دفاع از کشور را نیز داشتند، برجسته تر و به یاد ماندنی تر است.

وی با بیان اینکه بسیجیان به اطاعت از امام (ره) و رهبر و مولایشان این حماسه جاودان را خلق کردند و ما امروز به آن دوران می بالیم، ادامه داد: تمام فعالیت هایی که در سالهای اخیر در حوزه علم، فن آوری، پزشکی، عمران، آبادانی و...در کشور صورت گرفته است تحت تاثیر تفکر بسیجی بوده است و در حوزه رادیو و رسانه نیز همانطور که در دوران دفاع مقدس نقش مهمی در انقال واقعیت ها و هنجارهای آن دوران ایفا شده است، امیدواریم با تکیه بر فرهنگ و بینش بسیجی بتوانیم در این حوزه بیش از پیش تولیدات رسانه ای در حوزه رادیو را افزایش دهیم.

معاون صدا در ادامه پایگاه های بسیج را توسعه یافته عنوان کرد و گفت: در گذشته در سطح سازمان صدا و سیما فقط چند پایگاه وجود داشت که با رویکرد جدید بسیج رسانه ملی امروز شاهد گسترش چشم گیر حوزه ها و پایگاه های بسیج در این سازمان هستیم.

فرهنگ بسیجی یک تفکر کلیدی و بنیادی

در ادامه این مراسم رئیس بسیج صدا و سیما افزود:همچنان که در دوران دفاع مقدس بسیج پیشتاز و تاثیرگذار بوده است، امروز هم بسیجیان هنوز پیشتاز و حماسه ساز می باشند و این هنر بسیج و فرهنگ والای آن است که می تواند این اقتدار را در همه عرصه ها به دست آورد.

وی در ادامه گفت: در حدود دو سال گذشته تنها یک پایگاه بسیج در سطح معاونت گسترده صدا وجود داشته است که به لطف خداوند متعال اکنون تبدیل به یک حوزه و بیش از ده پایگاه شده است.

دکتر علی اصغرجعفری افزود: تا چند سال قبل بسیج فعالیت اختصاصی در حوزه رادیو نداشته است ولی خوشبختانه با شکل گیری گروه رادیویی و حضور فعال برنامه سازان رادیو در بسیج، امروز فصل جدیدی از این فعالیتها در بسیج گشوده شده است که با همکاری و پشتیبانی معنوی و مادی معاونت صدا و معاونت استانها امیدواریم این ظرفیت در راستای اهداف انقلاب و سازمان بیش از پیش به ثمر برسد.

وی با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری (مدظله العالی) که "بسیج کلید طلایی حل مشکلات آینده انقلاب است"، خاطر نشان کرد: همه باید دست به دست هم داده تا فرهنگ بسیجی به عنوان یک تفکر کلیدی و بنیادی در تمامی عرصه ها گسترده و فراگیر شود.

مشاور رئیس رسانه ملی با بیان اینکه سازمان صدا و سیما در آینده نیاز به نیروهای کادر و و مدیرانی با اعتقاد راسخ دارد تا بتوانند کارهای با ارزش گذشته را ادامه دهند، گفت: یکی از جاهایی که ظرفیت مناسبی برای تربیت و آموزش کادر مناسب و متخصص می باشد، بسیج رسانه ملی است که اکنون به عنوان یک قشر متخصص در حوزه رسانه فعالیت های گسترده ای را بر عهده دارد.

وی خاطر نشان کرد: کارکرد بسیج فقط بعد نظامی آن نیست بلکه امروز بسیج در حوزه های سازندگی،  علمی، اجتماعی، خدمت رسانی، تربیتی، اقتصادی، فرهنگی، اشتغال جوانان و... گامهای بلندی برداشته است که بخش عمده موفقیت های کشور در این عرصه ها مدیون فعالیت های بسیج است.

رئیس بسیج صدا و سیما با بیان اینکه جامعه از اقدامات و خدمات گسترده بسیج در کشور به میزان کافی مطلع نیست، تاکید کرد: رسانه ملی وظیفه خود می داند ایثارگری و خدمت رسانی بسیجیان را که همواره بدون هیچ چشم داشتی به فعالیت های ارزشمندشان ادامه داده اند را به مردم معرفی نماید و انتظار می رود همکاران معاونت صدا پیشتاز در این عرصه باشند.

در پایان این مراسم از زحمات رضا رضایی، فرمانده سابق حوزه بسیج معاونت صدا قدردانی و ابراهیم طاهری به عنوان فرمانده جدید این حوزه منصوب شد.

نظر شما
پربیننده ها