کارگردان فیلم «بدون قرار قبلی»:

خانواده و روابط انسانی برایم مهم است

شعیبی با تاکید بر اینکه کارهایم سفارش من به ارگان‌هایی مانند اوج و فارابی بوده است، گفت: در فیلم‌هایم روابط انسانی خیلی مهم است؛ به همین خاطر همواره سعی کردم روابط انسانی را در فیلم‌هایم مورد توجه قرار دهم.
کد خبر: ۵۰۵۰۹۷
تاریخ انتشار: ۱۹ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۰:۰۱ - 08February 2022

به گزارش گروه فرهنگ و هنر دفاع‌پرس، نشست خبری فیلم سینمایی «بدون قرار قبلی» با حضور بهروز شعیبی کارگردان، محمود بابایی تهیه کننده و عوامل فیلم برگزار شد.

شعیبی درخصوص فیلم «بدون قرار قبلی» اظهار داشت: به‌نظرم روابط فیلم یک روابط عادی است، ما سعی نکردیم یک خانواده دور از ذهن را به تصویر بکشیم لذا چیزی را تخیل نکرده‌ایم. ما در چنین فیلم‌هایی قرار نیست کار عجیب و غریبی ایجاد کنیم، ما می‌خواهیم یک حسی را منتقل کنیم که به نظرم این حس منتقل شده است.

کارگردان «بدون قرار قبلی» در پاسخ به سوالی با تاکید براینکه من یک بار زندگی می‌کنم و حاضر نیستم این زندگی را در اختیار چیزهایی قرار دهم که دوست ندارم، گفت: فیلم «بدون قرار قبلی» تا شب قبل از شروعش قرار نبود ساخته شود. من ۲۵ سال است که در سینما هستم و شما از ابتدا کار‌های من را دیده‌اید. من این قصه‌ها را دوست دارم و هیچکدامش سفارش به من نبوده بلکه پیشنهاد‌های من به یک ارگان مثل اوج یا فارابی بوده است.

وی اظهار کرد: انجمن اوتیسم بسیار به ما کمک و مشورت دادند و دو مشاور و مربی خوب از این انجمن در کنار ما بود.

شعیبی درخصوص انتخاب پگاه آهنگرانی عنوان کرد: من پگاه آهنگرانی را انتخاب کردم، چون تا به حال چنین فیلم و کاراکتری را در سینما ایفا نکرده بود. خانم آهنگرانی وقتی فیلمنامه را خواند، خیلی آن را دوست داشت و این را می‌توانم بگویم او بهترین بازیگر بود که تاکنون با آن کار کردم. ما اگر نگران نسل بعدیمان هستیم باید امروز خوبی بکاریم تا نسل بعدی وقتی برای برداشت آن می‌آیند خوبی برداشت کنند.

وی افزود: ما در این فیلم می‌توانستیم از بچه‌های اوتیسم استفاده کنیم، اما بخاطر سنگین بودن پروژه، امکان بود ما باعث آزار بچه‌های اوتیسم شویم. به همین خاطر حامی ترابی را که بازیگر کودک تئاتر این برای نقش کودک مبتلا به اوتیسم استفاده کردیم. من در فیلم‌هایم روابط انسانی برایم خیلی مهم است. روابط پدر و مادر و فرزندان، به همین خاطر همواره سعی کردم روابط انسانی را در فیلم‌هایم مورد توجه قرار دهم.

بابایی: حمایت آستان قدس مالی نبود

در ادامه محمود بابایی تهیه‌کننده فیلم با تاکید براینکه سعی کردیم یک فیلم حال خوب‌کننده تولید کنیم، اظهار داشت: ما برای ساخت این فیلم دردسر‌های بسیاری داشتیم و خودمان هم نمی‌دانستیم شرایط ساختش به وجود می‌آید یا نه. برخی می‌گفتند آستان قدس به ما کمک کردند، بله آستان قدس به ما کمک کرد اما این کمک حمایت مالی نبود.

وی در پاسخ سوالی پیرامون شرایط تولید در کشور آلمان افزود: خیلی تولید این فیلم سخت بود. ما یک هفته در آلمان ضبط داشتیم و عوامل محدودی را برای ضبط آلمان بردیم.

زمانی: برایم مهم بود کرونا نگیرم

مصطفی زمانی بازیگر این فیلم سینمایی گفت: دوران کرونا من خیلی کار نکردم، وقتی این فیلم پیشنهاد شد، دیدم اکثر سکانس‌ها خارجی است و چون برایم مهم بود که مریض نشوم و کرونا نگیرم. این فیلم را پذیرفتم، چون آن را دوست داشتم و برایم جذاب بود. من خودم با نقش مذهبی شروع به کار کردم و احساس می‌کردم می‌توانم این کاراکتر مذهبی را هم ایفا کنم.

انتهای پیام/121

نظر شما
پربیننده ها