نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی:

روشنگری‌های حضرت زینب (س) قیام عاشورا را به انقلابی مقتدرانه تبدیل کرد

آیت‌الله «علم‌الهدی» گفت: حکومت بنی‌امیه بعد از به شهادت رساندن حضرت سیدالشهدا (ع) در کربلا به دنبال آن بود با تبلیغات وسیع نهضت خونین آن حضرت را بسیار ضعیف و ضداسلام معرفی کند ولی افشاگری‌های زینب کبری (س) موجب شد جریان کربلا به صورت یک انقلاب مقتدرانه جلوه کند.
کد خبر: ۵۰۶۹۹۲
تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۴۰۰ - ۲۲:۱۱ - 17February 2022

به گزارش دفاع‌پرس از مشهد، آیت‌الله «سیداحمد علم‌الهدی» نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی در ویژه برنامه سالروز رحلت اسوه صبر و استقامت، حضرت زینب کبری (س) که امروز در رواق امام خمینی (ره) بارگاه ملکوتی حضرت امام رضا (ع) برگزار شد، به تبیین شخصیت ولایی این بانوی بزرگوار پرداخت و اظهار داشت: وقتی حضرت زینب (س) دیده به جهان گشود قنداقه آن حضرت را به پیامبر (ص) دادند؛ ایشان او را زینب یعنی مایه زینت و افتخار پدر نام نهادند و فرمودند: «این دختر دارای جلالت و عظمت بسیار است». 

وی تصریح کرد: حضرت زینب (س) از نظر شخصیتی شباهت بسیاری به حضرت خدیجه (س) داشتند و همانطور که ایشان تمام ثروت و ظرفیت‌های وجودی خود را در راه توسعه و اعتلای اسلام خرج کردند، این بانوی با فضیلت نیز نهضت خونین عاشورا را تبدیل به یک انقلاب جهانی کردند و به این ترتیب موجب احیاء دوباره اسلام شدند.

امام جمعه مشهد افزود: حضرت زینب (س) در کربلا جلوه‌ای از عظمت و شکوه شخصیت والای حضرت علی (ع) را به نمایش گذاشتند و زمانی که ایشان در شام علیه دستگاه اموی خطبه خواندند همه به یاد امیرالمومنین (ع) افتادند.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی گفت: دستگاه بنی‌امیه بعد از به شهادت رساندن سیدالشهدا (ع) در کربلا می‌خواستند با تبلیغات وسیع نهضت خونین آن حضرت را به‌صورت بسیار ضعیف و ضداسلام معرفی کند ولی افشاگری‌های زینب کبری (س) موجب شد جریان کربلا به صورت یک انقلاب مقتدرانه جلوه کند.

وی ادامه داد: این بانوی بزرگوار در روز عاشورا تمام مصائب را تحمل کردند و جان امام زمان خود یعنی حضرت زین العابدین (ع) را نجات داده و ایشان را دعوت به صبر و بردباری کردند.

علم‌الهدی بیان داشت: حکومت بنی‌امیه بعد از واقعه عاشورا از ترس افشاگری‌های حضرت زینب (س) ایشان را از مدینه به شام تبعید کردند و از آنجا که این بانوی بزرگوار دیگر تاب بازگشت به شام و یادآوری مصائب کربلا را نداشتند، در نزدیکی این شهر جان به جان آفرین تسلیم و از دنیا رحلت کردند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار