نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی:

حرکت‌های فرهنگی مصداق واقعی «جهاد تبیین» هستند

آیت‌الله «علم‌الهدی» گفت: اقدامات فرهنگی خودجوشی که امروزه در جامعه انجام می‌شود و در آن‌ها دغدغه‌های اجتماعی مورد پردازش و بررسی قرار می‌گیرند، مصداق واقعی جهاد تبیین هستند.
کد خبر: ۵۰۷۲۹۹
تاریخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۴۰۰ - ۲۲:۳۸ - 19February 2022

به گزارش دفاع‌پرس از مشهد، آیت‌الله‌ «سیداحمد علم‌الهدی» نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی در دیدار با جمعی از جوانان فعال فرهنگی مشهد اظهار داشت: وجود جوانان دغدغه‌مند و فعال در حوزه‌های فرهنگی به‌مثابه یک ذخیره، مایه قوت قلب کسانی است که از شروع نهضت امام خمینی (ره) تاکنون در عرصه حرکت‌های مختلف انقلابی در این کشور حضور داشته و یک انقلاب پر ماجرا را پشت سر گذاشته‌اند لذا تشکر می‌کنم از مجاهدت‌ها و ابتکارات ارزشمندی که در تأسیس این حرکت‌های متنوع فرهنگی انجام می‌دهید.

وی ادامه داد: کاری که شما انجام می‌دهید امتیاز بزرگی دارد و آن اینکه شما برای خدا گام برداشته‌اید و بدون هیچ انگیزه مادی، فقط با انگیزه خدایی این اقدامات خودجوش و دغدغه‌مندانه را صورت می‌دهید. این یک امتیاز بزرگ است زیرا هنگامی‌که انسان کار را برای خدا انجام دهد، عاقبت و نتیجه آن را هم ذات اقدس پروردگار برعهده می‌گیرد.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان رضوی با بیان اینکه اخلاص ۲ وجه اساسی دارد افزود: در اخلاص باید انگیزه الهی در کارها وجود داشته باشد و انسان کار را از اساس به خدا واگذار کند.

علم‌الهدی گفت: حدیثی که در این باره از جانب نبی مکرم اسلام (ص) صادر شده نشان می‌دهد که اگر فرد کار را برای خدا انجام دهد، کار تعلق الهی پیدا می‌کند و درنتیجه قدرت پروردگار عالم در پیشبرد آن دخیل خواهد شد.

وی در بخش دیگری از سخنانش انقلاب اسلامی را مصداق بارز و روشنی از اعتماد به ذات پروردگار و توکل خواند و تأکید کرد: امام خمینی (ره) زمانی که نهضت خود را آغاز کرد، همگان انواع و اقسام استعارات و تعابیر را به کار می‌بردند تا ایشان را از زور سرنیزه رژیم یا اقتدار آمریکا بترسانند اما امام خمینی (ره) به قوه الهی ایمان داشت. 

نماینده ولی‌فقیه در خراسان رضوی گفت: جوانان ما باید همیشه در نظر داشته باشند که غیر از خدا، هیچ عاملی تأثیر و قطعیت ندارد و با نیت‌های مخلصانه می‌توان همه اهداف را محقق کرد.

علم‌الهدی بیان داشت: علاوه بر آن، حفظ ظاهر و قوام برنامه نیز منوط به توانمندی‌های افراد است و اساساً به همین خاطر هم مستمراً تأکید می‌شود که مسئولان وارد عمل شوند.

وی تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب اسلامی امروزه نمونه کامل این حضور در عرصه هستند، مثلاً درحالی که برخی افراد احساس می‌کنند که معظم له ارتباط محدودی با واقعیت‌های جامعه دارند، مکرراً پیش ‌آمده که در هنگام بیان یک خبر خاص و قطعی به ایشان، متوجه شده‌ایم که رهبر معظم انقلاب اسلامی نه‌تنها از موضوع اطلاع داشته‌اند بلکه مقدمات وقوع آن را نیز به‌دقت می‌شناسند و حتی پیامدها و نتایج بعدی آن را نیز مورد بررسی و موشکافی قرار می‌دهند.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی ابراز داشت: اقدامات فرهنگی خودجوشی که امروزه در جامعه انجام می‌شود و در آن‌ها دغدغه‌های اجتماعی مورد پردازش و بررسی قرار می‌گیرند، مصداق واقعی جهاد تبیین هستند.

علم‌الهدی خاطرنشان کرد: اگر شاهد هستیم که رهبر معظم انقلاب اسلامی به‌طور مستمر بر کلیدواژه جهاد تبیین تأکید دارند، به این خاطر است که این موضوع نیاز روز کشور است و این امر در خصوص افرادی مصداق جهاد پیدا می‌کند که فراتر از وظیفه سازمانی و مسئولیت خود به میدان بیایند.

وی گفت: این امر مشابه همان رویکرد مسئولانه‌ای است که بسیجیان و عموم مردم در دوران دفاع مقدس در دستور کار خود داشتند و افزون بر برادران ارتشی و پاسداری که در خطوط مقدم حضور داشتند، بازهم همه افراد از هر قشر و طبقه اجتماعی داوطلب اعزام به جبهه می‌شدند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار