نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی:

جاهلیت آمریکایی در دنیا جنایت می‌کند

آیت‌الله «علم‌الهدی» گفت: جنگ در اوکراین رقابت قدرت‌ها و نشانه جاهلیت است، قبایل عرب در دوران جاهلیت آنقدر جنایت نکردند که امروز جاهلیت آمریکایی در دنیا جنایت می‌کند.
کد خبر: ۵۰۹۷۱۱
تاریخ انتشار: ۱۳ اسفند ۱۴۰۰ - ۲۳:۳۰ - 04March 2022

به گزارش دفاع‌پرس از مشهد، آیت‌الله «سیداحمد علم‌الهدی» نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی امروز در خطبه‌های نماز جمعه مشهد اظهار داشت: قضیه اوکراین مطلب ساده‌ای نیست، ۶۰۰ هزار نفر انسان فارغ از دین و آیین خود در سردسیرترین نقطه دنیا از خانه و زندگی خود آواره شدند، کجا جاهلیت عرب چنین نمونه‌هایی داشته است؟

امام جمعه مشهد رشادت‌های رزمندگان در هشت سال دفاع مقدس را ستود و ادامه داد: جوانان ایران در آن زمان با دست خالی و در حالی که دنیا با ایران دشمن بود، در مقابل تجاوزها ایستادگی کردند و پیروز شدند. 

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی در بخش دیگری از سخنانش ضمن تبریک فرارسیدن اعیاد ماه شعبان گفت: فرمایشات رهبر معظم انقلاب اسلامی در روز مبعث سه نکته مهم راهبردی داشت و آن این بود که بعد از بعثت رسول اکرم (ص)، انقلاب اسلامی تنها موردی بود که تجربه بعثت نبی مکرم اسلام (ص) در آن تجدید شد.

وی بیان داشت: روزی که پیامبر اسلام (ص) مبعوث شدند، یک نفر بودند و تمام جریانات زر و زور مقابل ایشان ایستادند، مردمی که از امکانات اولیه برخوردار نبودند دور پیغمبر اسلام (ص) را گرفتند و همین مردم ضعیف با پیامبر اسلام (ص) بر دنیا حاکم شدند.

علم‌الهدی گفت: در انقلاب اسلامی نیز روزی که امام خمینی (ره) نهضت خود را اعلام کردند، یک نفر بودند و حتی حوزه علمیه هم همراه ایشان نبود، مردم دور امام خمینی (ره) را گرفتند و پای انقلاب ایستادند، خون دادند تا انقلاب به پیروزی رسید.

امام جمعه مشهد یادآور شد: رهبر معظم انقلاب اسلامی تأکید دارند که مردم باید مانند مردم زمان پیغمبر اسلام (ص) عمل کنند و به هیچ چیز اتکا نداشته باشند و فقط از پیامبر اسلام (ص) تبعیت نمایند.

نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی افزود: دومین نکته در فرمایشات رهبر معظم انقلاب اسلامی این است که اوج عظمت اسلام زمانی بود که پیغمبر اسلام (ص) در مدینه حکومت تشکیل دادند و اوج عظمت اسلام در دوران معاصر نیز زمانی بود که انقلاب اسلامی ایران شکل گرفت.

وی ابراز داشت: کسانی که سکولار هستند و می‌گویند دین از سیاست جداست و به زیارت عاشورا و دعای کمیل اکتفا می‌کنند و کاری به نظام و انقلاب ندارند، حتی به پیغمبر اسلام (ص) نیز ایمان نیاورده‌اند چراکه آن روز مردم از پیغمبر اسلام (ص) پشتیبانی کردند و خون دادند تا اسلام بر دنیا حاکم شود، اکنون نیز شرایط به همین منوال است و باید پای انقلاب اسلامی ایستاد و مبارزه کرد.

علم‌الهدی گفت: سومین نکته در فرمایشات رهبر معظم انقلاب اسلامی آن است که پیغمبر اسلام (ص) علیه جاهیت آن زمان قیام کردند، انقلاب ما در مواجهه با جاهلیت مدرن قرار دارد و جاهلیت امروز از جاهلیت آن روز مکه بدتر و غیرانسانی‌تر است، آن روز قبایل عرب آنقدر جنایت نکردند که جاهلیت آمریکایی امروز در دنیا جنایت می‌کند، میلیون‌ها انسان در دنیا به قتل رسیدند و امروز هم می‌خواهند پس از قتل میلیون‌ها انسان، کدخدای دنیا شوند، برای رسیدن به این هدف جنایت و بحران‌سازی می‌کنند و انسان‌ها را به جان هم می‌اندازند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار