نماینده ولی‌فقیه در کردستان:

هنرمندان مسائل دینی را با زبان هنر تببین کنند

حجت‌الاسلام «پورذهبی» با اشاره به اینکه هنرمندان مسائل دینی را با زبان هنر تببین کنند، گفت: خوشبختانه هنرمندان کردستانی در این مسیر گام برداشته و امیدواریم این هدف معنویت‌افزایی که در عرصه هنر کردستان وجود دارد، همواره ادامه‌دار باشد.
کد خبر: ۵۱۰۰۷۱
تاریخ انتشار: ۱۵ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۳:۵۳ - 06March 2022

هنرمندان مسائل دینی را با زبان هنر تببین کنندبه گزارش دفاع‌پرس از سنندج، حجت‌الاسلام «عبدالرضا پورذهبی» نماینده ولی‌فقیه در کردستان ظهر امروز در مراسم اولین جشنواره مولودی‌خوانی که در دانشگاه آزاد سنندج برگزار شد، با تبریک ولادت با سعادت امام حسین (ع)، روز پاسدار اظهار داشت: امام حسین (ع) و امام سجاد ع) خودشان هنرمندان تاریخ و انسان‌های زیادی را جذب این مکتب کردند تا حدی که در صبح روز عاشورا برخی‌ها به سوی امام حسین (ع) تیر پرتاپ می‌کردند اما ظهر آن روز به این مکتب پیوستند و با هم به شهادت رسیدند.

وی زبان هنر را بسیار خاص و جذاب عنوان کرد و گفت: مضامینی که مولودی‌خوانان در اشعار و کلماتشان به کار می‌برند، معنویت‌زا و طراوت روح به انسان می‌دهد.

نماینده ولی‌فقیه در استان کردستان هنرمندان شرافت داشته و هنرشان در جذب افراد است، تصریح کرد: مولودی‌خوانان هنرشان را توام با معنویت به مخاطب القا کنند.

وی تأکید کرد: پیشنهاد می‌شود مولودی‌خوانان و کسانی که در این عرصه در راستای ترویج دین اسلام فعالیت می‌کنند، نگاهشان به فضای معنویت‌افزا باشد چراکه بهره و قداست در همین جاست.

حجت‌الاسلام و المسلمین پورذهبی با یادآوری اینکه هنرمندان مسائل دینی را با زبان هنر تببین کنند، عنوان کرد: خوشبختانه هنرمندان کردستانی در این مسیر گام برداشته و امیدواریم این هدف معنویت‌افزایی که در عرصه هنر کردستان وجود داشته، همواره ادامه‌دار باشد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها