رئیس کل سازمان نظام پزشکی مطرح کرد؛

لزوم تزریق دز سوم واکسن کرونا/ نباید بگذاریم دوباره روز‌های سخت کرونا بیاید

رئیس‌زاده گفت: امروز کمتر از ۳۰ درصد از مردم موفق شده‌اند دز سوم واکسن کرونا را تزریق کنند، این آمار باید به بالای ۷۰ درصد برسد تا بتوانیم به ایمنی جمعی دست پیدا کنیم.
کد خبر: ۵۱۰۸۲۶
تاریخ انتشار: ۱۸ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۵ - 09March 2022

لزوم تزریق دز سوم واکسن کرونا/ نباید بگذاریم دوباره روز‌های سخت کرونا بیایدبه گزارش گروه اجتماعی دفاع‌پرس، «محمد رئیس‌زاده» رئیس کل سازمان نظام پزشکی کشور امروز در نشست خبری با رسانه‌ها، اظهار داشت: با آنکه درگیری در موج ششم بسیار بالا بود، اما به نسبت موج‌های قبلی، آمار پایینتری را داشتیم.

وی افزود: آمار پایین مبتلا‌ها و فوتی‌های کرونا ناشی از پوشش واکسیناسیون مردم بوده و امروز ما جزء کشور‌های برتر در حوزه واکسینه کردن مردم هستیم.

رئیس کل سازمان نظام پزشکی ایران تأکید کرد: لازم است مردم در اعیاد شعبانیه و ایام نوروز، نسبت به رعایت پروتکل‌های بهداشتی اهتمام لازم را داشته تا شاهد بازگشت روز‌های سخت کرونایی نباشیم.

وی خاطرنشان کرد: امروز کمتر از ۳۰ درصد از مردم موفق شده اند دز سوم واکسن کرونا را تزریق کنند، این آمار باید به بالای ۷۰ درصد برسد تا بتوانیم به ایمنی جمعی دست پیدا کنیم.

رئیس زاده در ادامه به عملکرد سازمان نظام پزشکی در ۵ ماه گذشته اشاره کرد و گفت: در این مدت از طریق معاونت پارلمانی سازمان توانسته ایم دستاورد‌های خوبی کسب کنیم که در ماه‌های آینده شاهد نتایج این رایزنی‌ها خواهیم بود.

رئیس کل سازمان نظام پزشکی ایران به خدمات رسانی جامعه پزشکی در مناطق محروم کشور اشاره کرد و گفت: تیم‌هایی برای این منظور سازماندهی شده اند که به فراخور نیاز مردم در مناطق محروم کشور حضور خواهند یافت.

وی ابراز کرد: برای ما قابل قبول نیست که جامعه پزشکی را مورد هجمه قرار دهند و به بهانه‌های متفاوتی مانند تخلف معدود کلیت جامعه پزشکی را زیر سوال ببرند، این قابل قبول نیست.

رئیس زاده عنوان کرد: تخلف و نارسایی وجود دارد، اما به آن میزانی نیست که چهره جامعه پزشکی مورد خدشه قرار گیرد.

وی ادامه داد: موضوع دوم در حیطه جامعه پزشکی، مسائل معیشتی است که در قالب تعرفه دیده شده است.

رئیس کل سازمان نظام پزشکی ایران درباره تعرفه‌های پزشکی ۱۴۰۱ تصریح کرد: در این باره به جمع بندی نرسیده ایم، اما پیشنهادمان را به شورای عالی بیمه سلامت ارسال کرده ایم و منتظر تصویب در هیأت وزیران هستیم.

وی درباره مهاجرت پزشکان به خارج از کشور، اذعان کرد: این واقعه تلخ است و باید جاذبه‌های لازم را در کشور فراهم کنیم تا چنین اتفاقاتی نیفتد.

انتهای پیام/341

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار