خاطره‌ای از همرزم شهید باکری؛

شهید باکری: مراقب باشید در پاکسازی‌ها به مردم صدمه‌ای نرسد

«جلیل بختیاری» خاطره‌ای از دقت و حساسیت شهید «مهدی باکری» به رعایت حق الناس و جلوگیری از ورود خسارت به مردم عادی در جریان مبارزه با گروهک‌ها روایت کرده است.
کد خبر: ۵۱۱۰۰۴
تاریخ انتشار: ۱۹ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۲:۱۹ - 10March 2022

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از تبریز، در سال‌های نخست پس از پیروزی انقلاب اسلامی فعالیت مسلحانه برخی گروهک‌های تجزیه‌طلب در کردستان باعث بروز ناآرامی‌های فراوانی در این مناطق شد. هرچند این غائله با برخورد جدی ارتش و سپاه با عناصر ضدانقلاب، خیلی زود خاتمه یافت اما نفوذ و حضور اعضای این گروهک‌ها در داخل شهرها و روستاها و میان مردم، باعث دشواری مبارزه با آنان می‌شد.

سرهنگ پاسدار «جلیل بختیاری» از رزمندگان لشکر 31 عاشورا و همرزم شهید «مهدی باکری»، خاطره‌ای از دقت و حساسیت این شهید والامقام به رعایت حق الناس و جلوگیری از ورود خسارت به مردم عادی در جریان همین مبارزات را روایت کرده است:

«مهدی باکری» در پاکسازی مناطق کردنشین و استان آذربایجان غربی همیشه پیشقدم بود. همیشه تاکید می‌کرد حساب مردم با ضد انقلاب جداست. مراقب باشید در پاکسازی‌ها به مردم صدمه‌ای نرسد.

زمانی برای پاکسازی رفته بودیم روستایی در نزدیکی سه‌راهی «سرو». حین عملیات بافه‌ی علوفه‌ای آتش گرفت. بعد از پاکسازی مهدی باکری به «قادر رضوان»، یکی از نیروهای بومی منطقه، گفت: «بافه‌ی علوفه سوخته را بردار و برو روستا و پرس‌وجو کن، ببین این بافه متعلق به چه کسی هست و او را این‌جا بیاور.»

بعد از ساعتی پیرمردی آمد. آقامهدی به او گفت: «عموجان بهای بافه‌ی علوفه تو که از بین رفته چقدر بود؟» او گفت: «پنج هزار تومان.»

ایشان چک بانک صادرات را از جیبش درآورد و آن مبلغ را نوشت و گفت: «عموجان شنبه برو از شهر پول را بگیر.»

«رضوان» گفت: «آقا مهدی ما هم لازم داریم.»

آقا مهدی گفت: «شرمنده‌ام، این پول سیب‌های باغچه‌ام است که در چنین مواقعی خرجش می‌کنم.»

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها