یادداشت/ علی عبدالصمدی

فضای مجازی بهترین ظرفیت برای تبلیغ فرهنگ و سیره شهدا

امروزه با توسعه رسانه‌های مجازی مجالی بهتر از قبل فراهم شده تا با تولید محتوای مناسب فرهنگ، مرام و مسلک مقدس شهدا تبلیغ شود.
کد خبر: ۵۱۱۳۷۴
تاریخ انتشار: ۲۲ اسفند ۱۴۰۰ - ۰۳:۰۰ - 13March 2022

۲۲ اسفند؛ روزی برای تمجید از مقام شهدایی که نزد پروردگارشان روزی دارندگروه فرهنگ و هنر دفاع‌پرس_ علی عبدالصمدی؛ سرزمین ما از دیرباز به دلیل داشتن موقعیت سوق‌الجیشی و استراتژیک ویژه‌ای که داشته مورد تهاجم بسیاری از قدرت‌های ریز و درشت تاریخ واقع شده است.

مردم این سرزمین از دل و جان جهت دفاع از حریم و حرمت این کشور مایه گذاشته‌اند و بعضا به فیض شهادت نائل شده‌اند. دوران هشت ساله‌ی دفاع مقدس یکی از جلوه‌های فرهنگ ایثار و از جان گذشتگی در تاریخ سراسر حماسه‌ی این مرز و بوم است.

شهدای این سرزمین خصوصا سلحشوران دوران دفاع مقدس همواره مورد احترام و عنایت خاص ملت ایران بوده اند. رفتار و سیره و شیوه‌ی زندگی فرزندان شهید این سرزمین همواره الگویی برای نسل‌های پس از آن‌ها بوده و خواهد بود. نام متبرک بسیاری از این قهرمانان کوچه و کوی و برزن و میادی شهر‌های کشورمان را مزین کرده است.

از همین رو نام و تابلوی هر محله در کشور ما مبارک و مقدس است. در قداست مقام شهدا همین بس که کلام‌الله مجید می‌فرماید: وَلَا تَحْسَبَنَّ الَّذِینَ قُتِلُوا فِی سَبِیلِ اللَّهِ أَمْوَاتًا بَلْ أَحْیَاءٌ عِنْدَ رَبِّهِمْ یُرْزَقُونَ.

اشاعه‌ی فرهنگ ایثار و شهادت از وظایف اصلی و اساسی اصحاب هنر و رسانه است. هنرمندان عرصه‌های مختلف ازجمله رادیو، تلویزیون، سینما، مطبوعات و نیز رسانه‌های مختلف ازجمله خبرگزاری‌ها با عنایت به بستر‌های مناسبی که در اختیار داشته و دارند قطعا میتوانند در ترویج و بسط و گسترش فرهنگ ایثار و شهادت کوشا و پویا عمل کنند.

امروزه با توسعه رسانه‌های مجازی مجالی بهتر از قبل فراهم شده تا با تولید محتوای مناسب فرهنگ، مرام و مسلک مقدس شهدا تبلیغ شود.

یکی از اقداماتی که در سالیان اخیر در راستای ترویج فرهنگ ناب و والای ایثار و شهادت انجام شد و مورد تقدیم نیز قرار گرفته است، نامگذاری بیست و دومین روز از اسفند ماه بهنام روز شهداست. نظر به اینکه این روز در تقویم رسمی کشور جزء واپسین روز‌های سال خورشیدی به شمار میرود و دقیقا یک ماه پس از پیروزی انقلاب اسلامی است و حدود یک هفته به سال تحویل مانده است، یاد و خاطره‌ی درگذشتگان بالاخص شهدا را در قلب و یاد عموم ملت ایران زنده نگه می‌دارد.

زنده نگهداشتن نام و یاد شهدا محدود به نامگذاری یک روز در تقویم نیست و هر روز باید یاد شهدا را به اشکال مختلف احیاء کرد. شهدایی که طبق آیه های قرآن کریم زنده اند و نزد پروردگارشان روزی دارند.

انتهای پیام/133

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار