تداوم اعتراض‌ها علیه اهانت به مرجعیت نجف اشرف

مردم عراق در پی اهانت «نایف الکردستانی» عضو حزب دموکرات کردستان عراق به مراجع تقلید عراق و مرجعیت نجف اشرف، در بغداد و مقابل مقر حزب دموکرات تظاهرات کردند.
کد خبر: ۵۱۳۴۰۳
تاریخ انتشار: ۰۸ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۵:۲۲ - 28March 2022

اعتراض‌ها به اهانت به مرجعیت نجف اشرف همچنان ادامه داردبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس به نقل از رسانه‌های عراقی، اعتراض مردم در شهر‌های مختلف عراق و نیز شخصیت‌ها و فعالان سیاسی این کشور نسبت به اهانت به مرجعیت عراق و بویژه نجف اشرف همچنان ادامه دارد.

شب گذشته عراق شاهد تظاهرات و خشم مردم عراق از اهانت نایف الکردستانی یکی از اعضای وابسته به حزب دموکرات کردستان بود که در توئیتی به مرجعیت عراق اهانت کرده بود. وی در این توئیت تلاش داشت تا بین مردم عراق و مرجعیت شکاف ایجاد کند. این اهانت بعد از تحریم جلسه روز شنبه مجلس عراق برای انتخاب رئیس جمهور صورت گرفت.

حسن سالم یک فعال سیاسی عراق در توئیتی نوشت که این فتوای مرجعیت بود که مانع از سقوط اربیل شد.

وی ادامه داد: زمانی که داعش به نزدیکی دروازه‌های اربیل رسید، این فتوای مرجعیت بود که مانع از سقوط آن شد.

منابع خبری شب گذشته نیز از تصرف و به آتش کشیدن مقر حزب دموکرات کردستان عراق در بغداد توسط معترضان خبر دادند.

منابع عراقی از تظاهرات مردمی مقابل مقر حزب دموکرات کردستان عراق در بغداد، در محکومیت اظهارات توهین آمیز علیه آیت الله سید علی سیستانی مرجعیت عالیقدر جهان تشیع خبر داده بودند.

معترضان با شعار «مراجع دینی، خط قرمز ما هستند» مقر حزب دموکرات کردستان عراق در بغداد را به آتش کشیدند.

«نایف الکردستانی» یکی از شخصیت‌های همسو با حزب دموکرات توئیت بسیار جنجالی را منتشر کرده بود که منجر به واکنش و خشم گروه‌های شیعه شد.

حزب دموکرات کردستان عراق هم در بیانیه‌ای مدعی شد که نایف الکردستانی عضو حزب دموکرات نیست و هیچ ارتباط دور یا نزدیکی به دموکرات کردستان ندارد و توئیت وی بیانگر نظر شخصی او است.

نایف الکردستانی هم‌اکنون توسط وزارت داخلی اقلیم کردستان در بازداشت بسر می‌برد.

انتهای پیام/ ۱۳۴

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار