حجت الاسلام ابوترابی فرد:

قلم در دفاع مقدس با ارزشترین لحظه ها را ثبت کرده است

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: دفاع مقدس آئینه دار انقلاب اسلامی و تجسم ارزش های الهی است. کار بزرگی است که فرندان امام و بازوان توانای رهبر انقلاب و شاگردان نسطوح قرآن و عترت خلق کرده اند.
کد خبر: ۵۲۰۴
تاریخ انتشار: ۰۶ آبان ۱۳۹۲ - ۱۷:۳۶ - 28October 2013

قلم در دفاع مقدس با ارزشترین لحظه ها را ثبت کرده است

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس، حجت الاسلام و المسلمین سید محمد حسین ابوترابی فرد نایب رئیس مجلس شورای اسلامی در مراسم افتتاحیهی چهارمین نمایشگاه کتاب دفاع مقدس عصر امروز که در مصلی امام خمینی (ره) برگزار می شود، اظهار داشت: انقلاب اسلامی فرزند اندیشه و تفکر است و در سایه ی قلم به رشد و بلوغ رسیده است و در پرتو دانش و بالندگی علمی دوران اوج و شکوفایی خود را سپری می کند.


وی ادامه داد: باید پرچمدار واقعی قلم در عرصهی امروز و فردای گیتی باشیم. ما صاحب کتابی هستیم که بیش از 1400 سال قبل به قلم سوگند یاد کرده است و برای خطوطی که قلم می نگارد آنقدر ارزش قائل شده که آن را مورد سوگند خداوند قرار داده است. صاحب کتابی هستیم که یکی از عالی ترین افتخارات انسان را قدرت در دست داشتن قلم می داند.

ابوترابی فرد افزود: اوج کرامت خدای بزرگ آن است که به انسان توانایی بدست گرفتن قلم داد و در سایه ی این گنجینه ی گرانبها و پایان ناپذیر به انسان علم و دانش فراوان آموخت. پس ما باید در عرصه ی قلم در سطح جهان حرف اول را بزنیم.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب تصریح کرد: اگر مقام معظم رهبری تاکید دارند که جمهوری اسلامی باید در کمتر از نیم قرن آینده به مرجع علمی جهان تبدیل شود و طالبان علم برای دسترسی به مرزهای دانش ناچار از آموختن زبان فارسی گردند و به کتب تدوین یافته ی به این زبان دست یابند به خاطر ظرفیتی است که در این دین و آئین و نظام وجود دارد.

وی تاکید کرد: قلم می تواند در همه ی عرصه ها ورود کند. یکی از زیباترین با ارزش ترین و گرانبهاترین عرصه ی حضور قلم عرصه ی دفاع مقدس است.

ابوترابی فرد ادامه داد: دفاع مقدس بزرگترین گنجینه ی فرهنگی، فکری، اعتقادی، علمی و ارزشی ملت ما به همه ی مسلمانان است. ما اگر بتوانیم زوایای این حادثه ی بزرگ را به دست صاحبان قلم سپرده و برای ملت های مسلمان و جامعه ی انسانی تبیین کنیم، انقلاب اسلامی را در برابر دیدگان انها ترسیم نموده ایم.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: دفاع مقدس آئینه دار انقلاب اسلامی و تجسم ارزش های الهی است. کار بزرگی است که فرندان امام و بازوان توانای رهبر انقلاب و شاگردان نسطوح قرآن و عترت خلق کرده اند.

وی در پایان گفت: ما در دوران دفاع مقدس، ما در دوران دفاع مقدس انقلاب اسلامی را به جهان صادر کردیم. تعداد زیادی از اندیشمندان جوامع بشری که در حوزهی تفکر انقلاب قرار گرفته اند، در دوران دفاع مقدس از این کار بزرگ ملت ایران درس آموخته اند. لذا بازخوانی ان بسیار مهم است و یکی از عرصه های مهم برای رسیدن به این هدف عرصه ی قلم است.

نظر شما
پربیننده ها