سردار کاظمینی خبر داد

انتشار خاطرات 27 سردار شهید لشکر 27 محمدرسول‌الله(ص) در آینده نزدیک

فرمانده سپاه تهران بزرگ از انتشار خاطرات 27 سردار شهید لشکر 27 محمدرسول‌الله(ص) در آینده نزدیک خبر داد.
کد خبر: ۵۴۱۲
تاریخ انتشار: ۱۰ آبان ۱۳۹۲ - ۱۷:۴۸ - 01November 2013

انتشار خاطرات 27 سردار شهید لشکر 27 محمدرسول‌الله(ص) در آینده نزدیک

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس، مراسم رونمایی از 18 اثر منتشره توسط مرکز مطالعات پژوهشی 27 بعثت، بعد از ظهر امروز در محل نشستهای چهارمین نمایشگاه ملی دفاع مقدس برگزار شد.

سردار "محسن کاظمینی"، فرمانده سپاه محمدرسولالله(ص) تهران بزرگ به عنوان اولین سخنران این مراسم ضمن قدردانی از دستاندرکاران مرکز مطالعات پژوهشی 27 بعثت اظهار داشت: با همکاری و تلاش این بزرگواران آثار و خاطرات شهدای لشکر به صورت مکتوب در آمده و امیدواریم این موضوع تنها به این رونمایی ختم نشود.

وی ادامه داد: در آیندهای نهچندان دور خاطرات 27 سردار شهید لشکر 27 محمدرسولالله (ص) به صورت مکتوب منتشر خواهد شد.

کاظمینی با اشاره به تاخیر در حفظ آثار شهدا در سپاه محمدرسولالله(ص) تهران افزود: امیدواریم با دلسوزی عزیزان شاهد مجموعهای گستردهتر باشیم.

فرمانده سپاه محمد رسول الله(ص) همچنین از "اصغر آبخضر" به خاطرات نقل خاطرات، "گلعلی بابایی" نویسنده برجسته دفاع مقدس، "شکری" مدیر انتشارات 27 و سایر نویسندگان به خاطر تدوین و نوشتن آثاری در حوزه دفاع مقدس تقدیر کرد.

وی با اشاره به تلاش موسسه حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس سپاه محمدرسولالله (ص) در جمعآوری خاطرات شفاهی تصریح کرد: پس از جمعآوری و مطالعه بسیار، خاطرات این لشکر با سندیت به رشته تحریر در آمده است و امیدوارم خاطرات لشکر از ابتدای تاسیس در فتحالمبین تا پایان جنگ به رشته تحریر در آید.

سردار کاظمینی گفت: برای همکاری با تمام هنرمندان، نویسندگان، کارگردانان و فیلمنامهنویسان با انگیزه اعلام آمادگی میکنیم تا در زمینه دفاع مقدس کاری فاخر انجام گیرد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: به سفارش امام خامنهای ترجمه بعضی از کتابها به زبانهای دیگر از جمله عربی، انگلیسی، روسی و آلمانی در دستور کار قرار دارد.

در ادامه این مراسم، سردار "مجتبی عسکری" رئیس سازمان حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس سپاه محمد رسولالله(ص) با اشاره به خاطرات خود از لشکر 27 محمدرسولالله (ص) گفت: با همکاری و پشتیبانی سردار کاظمینی توانستهایم به اینجا برسیم و در این زمینه کار بزرگی در زمینه چاپ و نشر کتاب انجام شده که آن جدا کردن جمعآوری اطلاعات از انتشار آن به صورت کتاب است.

عسکری با اشاره به روند خوب چاپ کتاب افزود: اگر با این سرعت در این زمینه حرکت کنیم تا چند سال دیگر حرفی برای گفتن و چاپ کردن نخواهیم داشت، مگر برای کارهای هنری و ساخت فیلم.

وی از جمعآوری اطلاعات برای نوشتن کتاب "تهران در جنگ" خبر داد و تصریح کرد: دیروز آخرین جلسه در رابطه با این موضوع برگزار شد.

عسکری جمعآوری اطلاعات در این زمینه را کاری سخت دانست و گفت: ما بهدنبال بررسی اقشار و اصناف تهران در زمان جنگ هستیم و امیدواریم تا یک سال آینده اطلاعات در این زمینه تکمیل شود.

وی تصریح کرد: در آیندهای نهچندان دور جلد سوم کتاب لشکر 27 به نام "زمینهای مسلح" نیز روانه بازار خواهد شد.

گفتنی است، در پایان این مراسم 18 اثر تازه از نشر 27 (صاعقه) با حضور سردار کاظمینی و سردار عسکری رونمایی شد.

"گردان عاشقان"، "گردان نهم"، "ماه همراه بچههاست"، "به روایت همت" و "در هالهای از غبار" از جمله کتابهای رونمایی شده در این مراسم هستند.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار