مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس خراسان رضوی:

شهید «چمران» الگویی برای همه اعصار است

سردار «یوسفعلی‌زاده» گفت: شهید چمران الگو و مصلحی برای آحاد جامعه است و قشرهای مختلف سعی دارند که به‌‌واسطه الهی بودن این فرمانده شهید او را از آن خود بدانند.
کد خبر: ۵۳۰۲۰۷
تاریخ انتشار: ۰۱ تير ۱۴۰۱ - ۱۰:۵۵ - 22June 2022

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از نیشابور، یادواره شهید مصطفی چمران و یک‌صد شهید مسجد جامع شهرستان نیشابور با حضور سردار سرتیپ دوم پاسدار «حسینعلی یوسفعلی‌زاده» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی، حجت‌الاسلام «سیدقاسم یعقوبی» امام جمعه شهرستان، «ابوطالب جوان» فرماندار نیشابور، سرهنگ پاسدار «علی نیک‌یاد» فرمانده سپاه ناحیه شهرستان، جمعی از پیشکسوتان دفاع مقدس و خانواده شهدا در مسجد جامع این شهر برگزار شد.

سردار یوسفعلی‌زاده در این مراسم اظهار داشت: مردم شریف، نجیب و مخلص شهرستان نیشابور حقیقتاً در دوران دفاع مقدس ادای دین کردند و شاهد مجاهدت‌های بی‌دریغ فرزندان انقلابی این خطه در آن دوران پرافتخار بودیم.

وی در ادامه به سالگرد شهادت فرمانده ستاد جنگ‌های نامنظم اشاره کرد و افزود: مرتبت و مقام شهید چمران در هنگامه سخت نبرد با ارتش بعث عراق در نزد امام خمینی (ره) همچون جایگاه و مقام سردار شهید سلیمانی در عصر حاضر در نزد رهبر معظم انقلاب اسلامی بود.

این مسئول تأسی به سیره شهید چمران را لازمه اعتلای اخلاقی جامعه دانست و یادآور شد: باید همچون این شهید والامقام در حوزه کسب فضائل و معارف سر از پا نشناسیم و از عمق وجود بنده خالص خداوند باشیم.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی تأکید کرد: شهید چمران الگو و مصلحی برای آحاد جامعه است و قشرهای مختلف سعی دارند که این فرمانده شهید را از آن خود کنند. اساتید بسیجی شهید چمران را مظهر استاد بسیجی دانسته و مجاهدان و رزمندگان او را معلم خود می‌دانند، اصولاً همه سعی دارند مردان الهی را از آن خود بدانند.

یوسفعلی‌زاده گفت: برای شناخت شهید چمران فرمانده ستاد جنگ‌های نامنظم باید از نگاه امام خمینی (ره) ابعاد شخصیتی او را مورد بررسی قرار داد. او گوهر نابی بود که متخلق به سجایای اخلاقی، عمق معرفتی، تهجد و راز و نیاز با خدا شده و خود را مطیع خداوند می‌دانست.

وی خاطرنشان کرد: مجالسی که به یاد و نام شهدا برگزار می‌شود فرصتی است تا با بازیابی خود، برای عبور از پیچ‌وخم زندگی روزمره و هنگامه‌ای که در آن قرار داریم و انس بیش‌ازپیش با شهدا، کمی تفکر کنیم و از آن‌ها شیوه زندگی کردن را بیاموزیم.

این مسئول بابیان اینکه هر کدان از شهدای شهرستان نیشابور یک چمران هستند، ابراز داشت: شهدا در اوج بندگی، خلوص، ایثار، آمادگی، نشاط، بی تعلقی به دنیا بامعرفت و شناخت قدم به میدان جهاد گذاشتند و امام‌باور و امام‌یاور شدند و ادای تکلیف کردند.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی ادامه داد: شهدا در دوران دفاع مقدس فرزندان مخلصی برای ولایت و سربازان فداکاری در میدان جهاد شدند که باید از این بزرگان درس گرفت.

یوسفعلی‌زاده در ادامه به‌ضرورت جهاد در ابعاد مختلف اشاره کرد و عنوان داشت: جهاد راهبرد عقلی، شرعی و مکتبی امت اسلام برای کسب عزت، اقامه عدل و برافراشتن پرچم لااله‌الاالله است که نوع آن متناسب با هر دوره تغییر می‌کند و آحاد جامعه بر اساس رسالت دینی و انقلابی خود وظیفه دارند در آن حضور داشته باشند.

وی تأکید کرد: بر اساس تأکیدات رهبر معظم انقلاب اسلامی امروز جهاد تبیین به‌عنوان یک جهاد ضروری و فوری برای مقابله با هجمه سنگین دشمن که به دنبال ناکارآمد جلوه دادن نظام مقدس جمهوری اسلامی و تحریف انقلاب اسلامی است باید موردتوجه قرار گیرد و آحاد جامعه نسبت به نقش‌آفرینی در این جهاد اهتمام داشته باشند.

این مسئول در بخش دیگری از سخنانش تحریف و انحراف را از دغدغه‌های رهبر معظم انقلاب در عرصه حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس دانست و ابراز داشت: رهروان راه شهدا باید مسلح به معارف خالص دفاع مقدس باشند تا بتوانند سخنان تحریف‌کنندگان و کسانی که انحراف ایجاد می‌کنند را شناسایی و خنثی کنند.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی افزود: از جامعه دانشگاهی کشور انتظار مضاعف می‌رود تا ضمن برپایی جلسات بحث عالمانه، در راستای مقابله با جنگ نرم دشمن از ظرفیت فضای مجازی و رسانه‌های نوین استفاده کنند و از علم و حلم خود در این سنگر حساس به‌گونه‌ای بهره ببرند که راه شهید چمران جاودان و پر رهرو باشد.

شرکت‌کنندگان در این مراسم با پیکر شهید گمنام دفاع مقدس که در عملیات عاشورا 2 در منطقه چنگوله به شهادت رسیده است وداع کردند.

مرثیه‌سرایی در رثای شهدا و تجلیل از خانواده شهدا از دیگر بخش‌های این مراسم بود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار