روایت مدیر کل حفظ آثار دفاع مقدس کهگیلویه و بویر احمد از دلایل تاخیر در ساخت باغ موزه استان

مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس کهگیلویه و بویراحمد، گفت: ساخت باغ موزه دفاع مقدس مهمترین برنامه این اداره کل در استان است.
کد خبر: ۵۳۲۲۳
تاریخ انتشار: ۳۰ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۶ - 21September 2015

روایت مدیر کل حفظ آثار دفاع مقدس کهگیلویه و بویر احمد از دلایل تاخیر در ساخت باغ موزه استان

به گزارش خبرگزاری دفاع پرس از یاسوج، امرالله درفشی مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس کهگیلویه و بویراحمد، با اشاره به اینکه بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس در سال 69 به دستور مقام معظم رهبری در کشور تأسیس شد، بیان کرد: از اولین و مهمترین برنامه های این بنیاد، ساخت باغ موزه در همه استان های کشور بود که دلیل تأخیر ساخت باغ موزه در این استان، ناهماهنگی مسئولان، نبود اراده قوی و کمبود اعتبارات است.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس کهگیلویه و بویراحمد افزود: از سال 88 پی گیری هایی برای ساخت باغ موزه دفاع مقدس در استان انجام شد و از طریق استانداری وقت، قطعه زمینی به مساحت 40 هکتار در کنار تپه نورالشهدا مصوب و قرار شد که جهت ساخت این پروژه به اداره کل حفظ آثار و نشرارزش های دفاع مقدس استان واگذار شود اما متأسفانه بر اثر برخی مشکلات، سنگینی پروژه و ناهماهنگی بین مسئولان ساخت آن متوقف شد. سرانجام درسال جاری با برگزاری جلساتی و با پی گیری هیئت امنای دفاع مقدس مقرر شدکه باغ موزه دفاع مقدس در کنار دهکده دفاع مقدس ساخته شود.

سرهنگ درفشی خاطرنشان کرد: پروژه باغ موزه دفاع مقدس در زمینی به مساحت سه هکتار که از طرف شهرداری یاسوج به سپاه واگذار شده و متناسب با جغرافیای طبیعی استان و براساس مدل جنگ کوهستان ساخته می شود. البته هزینه ساخت باغ موزه دفاع مقدس قریب به 13 میلیارد تومان برآورد شده است و در آینده نزدیک کلنگ زنی این پروژه انجام خواهد شد.

وی ادامه داد: از مهمترین بخش هایی که در باغ موزه استان ایجاد خواهد شد نصب تندیس سرداران نامدار جنگ، ساخت ماکت مناطق عملیاتی، پارک کودک، مجموعه فرهنگی، کتابخانه های علمی و پژوهشی، نمایش شاخص های حضور استان در هشت سال دفاع مقدس، نمایش وسایل جنگی و بخش های متنوع دیگر است.

درفشی با اشاره به رشادت ها و جان فشانی های ملت ایران در هشت سال دفاع مقدس، خاطرنشان کرد: لازم است مجموعه هایی برای بیان تاریخ جنگ و یادآوری این رشادت ها و جان فشانی های رزمندگان برای دفاع از کشور به عنوان موضع جنگ، موضع نظامی و یادبود جنگ طراحی شود که بتواند با نسل جدید که شاهد این گذشته درخشان ملت ایران نبوده اند ارتباط تنگاتنگی برقرار کرده و انتقال دهنده ارزش های دفاع مقدس باشد.

وی در خصوص ساخت یادمان شهدای گمنام بیان کرد: معمولا درخواست هایی مبنی بر خاکسپاری شهدا به این اداره کل  داده می شود و سپس به تناسب و براساس اولویت، پیکر شهدای گرانقدر به هر منطقه منتقل و طی مراسم باشکوهی به خاک سپرده می شوند. تعهد ساخت یادمان برای شهدای گمنام نیز بر عهده مسئولان همان شهرها است که شهدا در آنجا تدفین شده اند.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس کهگیلویه و بویراحمد اضافه کرد: از مردم استان، اصحاب رسانه و قلم انتظار داریم که برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در استان تلاش کنند و جهت نشر ارزش های متعالی دفاع مقدس با این اداره کل همکاری لازم را داشته باشند تا بتوانیم قدردان خون شهدا و پیرو راه آنها باشیم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها