رژیم صهیونیستی به بایدن «مدال افتخار» می‌دهد!

رئیس رژیم صهیونیستی در جریان سفر رئیس‌جمهور آمریکا به فلسطین اشغالی به وی «مدال افتخار» خواهد داد.
کد خبر: ۵۳۳۱۵۰
تاریخ انتشار: ۱۷ تير ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۸ - 08July 2022

رژیم صهیونیستی به بایدن «مدال افتخار» می‌دهدبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، در جریان سفر جو بایدن به فلسطین اشغالی، اسحاق هرتزوگ، رئیس رژیم صهیونیستی به رئیس‌جمهور آمریکا «مدال افتخار» خواهد داد.

روزنامه صهیونیستی «تایمز اسرائیل» توضیح داده تل‌آویو این مدال را به افرادی هدیه می‌دهد که «کمک‌های فوق‌العاده‌ای» به اسرائیل کرده باشند. این هدیه طی مراسمی در محل اسکان رئیس رژیم صهیونیستی در بیت‌المقدس به بایدن اعطا می‌شود.

دفتر رئیس رژیم صهیونیستی گفته هدف از اعطای این مدل «به رسمیت شناختن دوستی راستین بایدن با اسرائیل، مردم اسرائیل و مردمان یهود» است.

مطابق این گزارش، این مدال تا به حال به ۲۶ نفر اعطا شده است. اعطای این مدال از سال ۲۰۱۲ توسط شیمون پرز، رئیس وقت رژیم صهیونیستی پایه‌گذاری شد.  

«روون ریولین» که پیش از هرتزوگ ریاست رژیم صهیونیستی را به عهده داشت این مدال را به هیچ فردی هدیه نداد.

کمیته‌ای که مسئولیت اهدای مدال را به عهده دارد گفته است: «از زمان آغاز دوران کاری پر بار رئیس‌جمهور بایدن در دهه ۱۹۷۰ او خودش را به عنوان فردی که دوست‌دار اسرائیل و دوست راستین مردمان یهود است نشان داده است.»

بایدن یکی از سرسخت‌ترین حامیان رژیم صهیونیستی است. او در جریان حملات سال گذشته رژیم صهیونیستی به غزه جنایت‌های رژیم صهیونیستی در کشتار غیرنظامیان فلسطینی را «حق اسرائیل برای دفاع از خودش» معرفی و از آن حمایت کرد.

بایدن قرار است چهارشنبه هفته آینده (۲۲ تیرماه) راهی اراضی اشغالی شده و پس از آن به عربستان سفر کند. این سفر در شرایطی انجام می‌شود که آمریکا و رژیم صهیونیستی هر دو از لحاظ داخلی با بحران‌های متعددی دست و پنجه نرم می‌کنند.

انتهای پیام/ 161

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار