دبیر ستاد گرامیداشت دهه امامت و ولایت استان کرمان:

کرمان لبیک‌گویان به پیشواز غدیر می‌رود

«عرب‌پور» با بیان اینکه تمام مردم استان یک صدا برای احیای غدیر آماده‌اند، گفت: تلاش همه باید بر این باشد که برنامه‌ها رویکرد تبیین واقعه غدیر داشته باشند.
کد خبر: ۵۳۳۷۰۷
تاریخ انتشار: ۲۰ تير ۱۴۰۱ - ۲۱:۰۰ - 11July 2022

کرمان لبیک گویان به پیشواز غدیر می‌رود

به گزارش دفاع‌پرس از کرمان، حجت‌الاسلام «مهدی عرب‌پور» دبیر ستاد گرامیداشت دهه امامت و ولایت استان کرمان با بیان اینکه تمام مردم استان یک صدا برای احیای غدیر آماده‌اند، اظهار داشت: همه مردم با همراهی و همکاری با مدیریت نهادها، تشکل‌ها‌، هیئت‌ها، مساجد و متولیان امور فرهنگی استان و تمامی ادارات و دستگاه‌های اجرایی غدیر را به بهترین وجه ممکن گرامی می‌دارند.

وی بیان کرد: کثرت برنامه‌ها و جوشش مردم برای مشارکت در امر احیای غدیر زایدالوصف است و الحق که این مردم گوهر الهی و کامل کننده نعمت خداوند را خوب درک کرده‌اند و با جان و دل به دنبال احیای آن هستند.

عربپور تصریح کرد: این ایام به فضل الهی جای خود را در میان برنامه‌های فرهنگی ملی و فرا ملی پیدا کرده است و همگان به دنبال بستر سازی برای ظهور تنها وارث غدیرند. در استان کرمان نیز برنامه‌های فراوانی برای ایام مبارک دهه امامت و ولایت تدارک دیده شده است.

دبیر اجرایی بنیاد بین‌المللی غدیر ادامه داد: تزئین مرکز استان و شهرستان‌ها توسط شهرداری‌ها، برگزاری مراسم پیاده‌روی خانوادگی توسط هیئت بیت‌الله الحرام و اداره ورزش و جوانان با حمایت همه دستگاه‌های مرتبط، برگزاری جلسه ویژه بانوان در بوستان مادر و حسینیه ثارالله، توزیع هزاران پرس غذا به مومنین و فقرا در راستای سنت حسنه اطعام، برگزاری شب شعر علوی و تولید محتوا و جمع‌آوری محتواهای مناسب و نشر آن در فضای مجازی از جمله برنامه‌های گرامیداشت دهه امامت و ولایت در استان کرمان است.

وی برگزاری ده‌ها مراسم جشن و شادمانی در تکایا، مساجد و برگزاری حداقل ۵ جلسه محوری در شهر کرمان، برگزاری جشن ویژه سادات، نورافشانی توسط شهرداری‌ها و کانون‌های بسیج و هیئت‌های مذهبی، بازسازی واقعه غدیر و برگزاری مراسم جشن در پایگاه‌های نماز جمعه استان را از دیگر برنامه‌های بزرگداشت عید غدیر در استان اعلام کرد.

حجت‌الاسلام عرب‌پور با تاکید بر اینکه تلاش همه باید بر این باشد که برنامه‌ها رویکرد تبیین واقعه غدیر داشته باشند، افزود: مسئله ازدواج آسان و همچنین سبک زندگی امیرمومنان (ع) باید در برنامه‌های این دهه ترویج شود تا مردم بیشتر الگو بگیرند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار