هفته جاری زمان تکمیل کابینه عراق خواهد بود

یکی از رهبران چارچوب هماهنگی عراق هفته جاری را زمان تکمیل کابینه این کشور نام برد.
کد خبر: ۵۵۳۱۸۷
تاریخ انتشار: ۰۹ آبان ۱۴۰۱ - ۱۲:۵۷ - 31October 2022

هفته جاری زمان تکمیل کابینه عراق خواهد بودبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، «عقیل الردینی» از رهبران چارچوب هماهنگی عراق از حصول تفاهمات سیاسی به منظور تکمیل کابینه سخن گفت و اظهار داشت: دولت «محمد شیاع السودانی» اولین دولتی است که با این سرعت تشکیل شده است به طوری که به فاصله مدت کوتاهی از مکلف شدن به آن رای اعتماد داده شد.

الردینی افزود: همچنین وزیران دفاع و کشور خیلی سریع در این دوره رای گرفتند در حالی که پیش از این زمان زیادی طی می‌شد.

یکی از رهبران چارچوب هماهنگی عراق ادامه داد: تفاهمات و توافقات میان گروه‌های سیاسی برای روشن شدن تکلیف وزراتخانه‌های بدون وزیر وجود دارد.

وی در ادامه بر انتخاب افراد شایسته برای پست‌های خالی کابینه عراق هم تاکید کرد.

الردینی ادامه داد: تکمیل کابینه زمان زیادی نخواهد برد و ظرف هفته جاری یا هفته آتی این امر به سرانجام خواهد رسید.

از سوی دیگر «علی البیدر» کارشناس امور سیاسی عراقی گفت: ثبات سیاسی در برهه کنونی تاحد زیادی وجود دارد که دولت السودانی باید از این موضوع برای تحقق خواسته‌های ملت عراق بهره گیرد.

وی افزود: در حال حاضر با توجه به شرایط مالی، دولت می‌تواند برای تحقق برنامه‌های خود بهترین استفاده را از این شرایط ببرد. همچنین تمایل منطقه‌ای و جهانی برای خروج عراق از بحران‌های سیاسی و اقتصادی وجود دارد.

دولت جدید عراق به ریاست محمد شیاع السودانی روز جمعه رسما کار خود را در چارچوب قانون اساسی عراق شروع کرد. این نهمین دولت عراق از زمان حمله آمریکا به عراق در سال ۲۰۰۳ محسوب می‌شود و دولت جدید در حال رونمایی شد که بیش از یکسال از برگزاری انتخابات زودهنگام پارلمانی در دهم اکتبر سال گذشته میلادی سپری شد.

دولت جدید روز پنجشنبه با اکثریت آرای نمایندگان رای اعتماد گرفت و در جلسه پارلمان بیش از ۲۵۰ نماینده از مجموع ۳۲۹ نماینده حضور داشتند.

۲۱ وزیر از ۲۳ وزیر کابینه تشکیل شده توسط السودانی در حالی رای اعتماد گرفتند که به وزیر مسکن و عمران و وزیر محیط زیست به علت اختلاف بین احزاب کُرد رای اعتماد داده نشد.

انتهای پیام/ ۱۳۴

نظر شما
پربیننده ها