بازداشت ۱۰ فلسطینی در یورش صهیونیست‌ها به مناطق مختلف کرانه باختری

منابع فلسطینی از یورش نظامیان رژیم اشغالگر به کرانه باختری و همچنین هتاکی مجدد شهرک‌نشینان صهیونیست به مسجدالاقصی خبر دادند.
کد خبر: ۵۵۵۲۱۲
تاریخ انتشار: ۱۹ آبان ۱۴۰۱ - ۱۵:۴۵ - 10November 2022

بازداشت ۱۰ فلسطینی در یورش صهیونیست‌ها به مناطق مختلف کرانه باختریبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، نظامیان اشغالگر صهیونیست صبح امروز (پنج‌شنبه) به مناطق مختلف کرانه باختری اشغالی یورش بردند و طی این یورش ۱۰ فلسطینی را بازداشت کردند.

نظامیان رژیم صهیونیستی چهار فلسطینی را در الخلیل، دو نفر در «قلقیلیه»، یک نفر در «بیت لحم» و چندین نفر را در رام‌الله و نابلس بازداشت کردند.

بر اساس آخرین گزارش نهاد‌های حقوقی فلسطینی، شمار اسرای فلسطینی در زندان‌های اسرائیل به چهار هزار و ۶۵۰ نفر رسیده است.

نظامیان اسرائیل تقریباً هر روز به بهانه تلاش برای بازداشت «افراد تحت تعقیب» به مناطق مختلف کرانه باختری و قدس اشغالی یورش برده و با فلسطینیان درگیر می‌شوند.

از سوی دیگر، شماری از شهرک‌نشینان صهیونیست نیز تحت حمایت نظامیان رژیم اشغالگر با سر دادن رژیم به مسجدالاقصی یورش برده و شروع به انجام رفتار‌های تحریک‌آمیز علیه فلسطینیان کردند.

از زمان اشغال قدس در سال ۱۹۶۷، نظامیان رژیم اشغالگر دروازه باب المغاربه را تحت کنترل خود درآورده و از این طریق شهرک‌نشینان و نیرو‌های اشغالگر به صورت روزانه به آن یورش می‌برند؛ درحالی‌که مسلمانان اجازه ورود به مسجد الاقصی را ندارند.

صهیونیست‌های اشغالگر هر روزه به‌طور دسته‌جمعی و در دو نوبت صبح و عصر اقدام به تعرض به مسجدالاقصی می‌کنند.

هدف از این تجاوزات مستمر، زمینه‌سازی برای اجرای طرح شوم تقسیم زمانی و مکانی این مسجد بین مسلمانان و یهودیان است تا در نهایت آن‌ها بتوانند کنترل کامل این مسجد را به دست گرفته و در راستای یهودی‌سازی و تخریب آن و ساخت معبد کذایی یهود بر روی خرابه‌های آن گام بردارند.

سرزمین‌های اشغالی طی روز‌های اخیر شاهد افزایش شدت خشونت و توسعه دامنه عملیات‌های نظامی صهیونیست‌ها در چند شهر و روستا بوده است. نظامیان صهیونیست در این عملیات‌ها با اعمال خشونت‌های افراطی شماری از شهروندان فلسطینی را به شهادت رسانده یا مجروح کردند و ده‌ها نفر را نیز بازداشت کردند.

این درحالی است که جوانی فلسطینی عصر چهارشنبه در نزدیکی دیوار نژادپرستانه در غرب جنین به ضرب گلوله نظامیان اشغالگر اسرائیلی به شهادت رسید.

شرایط این روز‌های سرزمین‌های اشغالی به‌ویژه در کرانه باختری بسیار ویژه شده و رزمندگان فلسطینی با هر وسیله‌ای که شده پاسخ جنایات بی شمار صهیونیست‌ها را می‌دهند و همین امر شرایط ویژه‌ای را برای صهیونیست‌های غاصب رقم زده است.

تا پیش از این صهیونیست‌ها فقط در جنوب سرزمین‌های اشغالی و در منطقه غزه با فلسطینی‌ها درگیر بودند، ولی هم‌اکنون کرانه باختری در شرق فلسطین به دلیل مسلح شدن جوانان آن خواب راحت را از چشمان آن‌ها گرفته است.

انتهای پیام/ ۱۳۴

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار