وزیر کشور لبنان درباره بازگشت عملیات‌های تروریستی هشدار داد

وزیر کشور دولت موقت لبنان با اشاره به دستگیری شمار زیادی از عناصر داعش در مناطق مختلف این کشور طی چند ماه گذشته، نسبت به بازگشت عملیات‌های تروریستی در لبنان هشدار داد.
کد خبر: ۵۵۶۷۸۹
تاریخ انتشار: ۲۸ آبان ۱۴۰۱ - ۱۳:۴۹ - 19November 2022

وزیر کشور لبنان درباره بازگشت عملیات‌های تروریستی هشدار دادبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، «بسام مولوی» وزیر کشور در دولت پیشبرد امور لبنان در سخنانی با اشاره به دستگیری شمار زیادی از عناصر تروریستی در مناطق مختلف لبنان در چند ماه گذشته اظهار داشت: باید نسبت به تحرکات تروریستی در کشور هشدار داده و با احتیاط رفتار کنیم. ما ۸ هسته تروریستی را که در حال برنامه‌ریزی برای انجام عملیات در همه مناطق لبنان بودند را کشف و شناسایی کردیم.

مولوی، افزود: با وجود اینکه سرویس‌های امنیتی و اطلاعاتی لبنان از آگاهی کافی برخوردارند، اما باید مراقب بازگشت عملیات‌های تروریستی به کشور باشیم.

یگان روابط عمومی نیرو‌های امنیت داخلی لبنان نیز با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد: علی‌رغم شرایط سخت اقتصادی کشور و پیامد‌های منفی ناشی از آن که به ویژه سرویس امنیت داخلی را تحت تاثیر قرار داده است، اما نیرو‌های امنیتی همچنان به تلاش شدید خود برای محافظت از امنیت و ثبات کشور ادامه می‌دهند.

در ادامه این بیانیه آمده است که از تابستان گذشته تاکنون عملیات‌های پیشگیرانه متعددی برای مقابله با تحرکات عناصر وابسته به گروه تروریستی داعش صورت گرفته، اما در آن زمان اخبار مربوط به این عملیات‌ها را منتشر نکردیم تا تاثیر منفی بر رفت و آمد مردم و گردشگران نگذارد.

چند روز قبل نیرو‌های امنیت داخلی لبنان از انجام عملیات‌های پیشگیرانه‌ای خبر دادند که منجر به شناسایی و دستگیری ۸ هسته تروریستی در مناطق مختلف لبنان (بقاع، بیروت، شمال و جنوب) شد و همه عناصر این هسته‌ها وابسته به گروه تروریستی تکفیری داعش بودند.

به گفته وزیر کشور لبنان، شمار عناصر تروریستی داعش که طی این مدت در لبنان دستگیر شده‌اند به ۳۰ نفر می‌رسد که اغلب آن‌ها ملیت لبنانی دارند و برخی نیز از ملیت‌های سوری و فلسطینی و مصری هستند که به مراجع قضایی ذی‌صلاح معرفی شده‌اند. بعد از بررسی‌های صورت گرفته در رابطه با ارتباط این عناصر تروریستی با سران داعش مشخص شد که قرار بود آن‌ها از لبنان به سوریه و عراق جهت مشارکت در عملیات‌های تروریستی داعش منتقل شوند.

بررسی‌ها همچنین نشان می‌دهد هسته‌های خفته داعش در لبنان به طور خاص به دنبال مورد هدف قرار دادن مراکز مذهبی اسلامی و مسیحی و مواضع نظامی ارتش و نیرو‌های امنیتی هستند. نکته قابل توجه اینجاست که چنین عملیات‌هایی طی ماه‌های اخیر به بهانه‌های مختلف مانند درگیری‌های فرقه‌ای و قبیله‌ای در شمال لبنان اتفاق افتاده است.

اطلاعات حاکی از آن است که بحران اقتصادی و معیشتی فاجعه‌بار لبنان در چند سال گذشته موجب افزایش تخلفات و جرم‌هایی همچون جاسوسی و پیوستن به گروه‌های تروریستی در میان لبنانی‌ها و به طور خاص قشر جوان شده است. این پدیده بیشتر در مناطق شمالی رواج داشته و از سال گذشته تاکنون صد‌ها جوان لبنانی از شمال این کشور برای همکاری با داعش به سوریه و عراق منتقل شده‌اند.

انتهای پیام/ ۱۳۴

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار