از سوی شبکه «افق» صورت می‌گیرد؛

برگزاری مسابقه عکس «کل أرض کربلاء» در آستانه عاشورای حسینی

شبکه افق سیما همزمان با ایام عزاداری سرور و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین(ع)، مسابقه عکس «کل أرض کربلاء» را برگزار می‌کند.
کد خبر: ۵۵۶۸۰
تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۳۹۴ - ۱۵:۰۶ - 21October 2015

برگزاری مسابقه عکس «کل أرض کربلاء» در آستانه عاشورای حسینی

به گزارش گروه فرهنگ و هنر دفاع پرس، مراسم سوگواری به مناسبت دهه نخست محرم به ویژه روزهای تاسوعا و عاشورای حسینی و شام غریبان، در اقصی نقاط ایران با شکوه فراوان برگزار میشود.

در این بین عکاسان زیادی به ثبت صحنه های شورآفرین و حماسی این مراسم و فعالیت هیئات مذهبی میپردازند و علاوه بر این با گسترش روزافزون استفاده از گوشی های همراه هوشمند و بهره گیری آنها از دوربین های با کیفیت، عکاسی آماتور و غیر حرفه ای نیز رواج بسیار یافته و تعداد زیادی از مردم با ذوق هنری ذاتی و استفاده از ویرایشگرهای ابتدایی موجود بر روی گوشی های خود، موفق می شوند لحظات نابی را به تصویر بکشند.

شبکه «افق» سیما در پی استقبال شایانی که از مسابقات قبلی عکاسی در مناسبت هایی همچون روز قدس و تشییع شهدای غواص صورت گرفته بود، مسابقه عکاسی «کل أرض کربلاء» را با موضوع آیین ها و فرهنگ عزاداری محرم و عاشورای حسینی(ع) تدارک دیده است.

علاقمندان به ثبت تصاویر مربوط به عزاداری سید و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین(ع) می توانند آثار تولیدی خود را برای شرکت در این مسابقه ارسال کنند و از هدایای نفیس آن بهره مند شوند.

هر شرکت کننده می تواند هفت قطعه تک عکس و یک مجموعه عکس روایتی هفت عددی با موضوعات مرتبط با عزاداری محرم، تاسوعا و عاشورای حسینی(ع) از نقاط مختلف ایران و جهان ارسال کنند.

ارسال کننده تصاویر از طرف برگزار کننده به عنوان صاحب اثر شناخته می شود و چنانچه خلاف آن قبل یا بعد از داوری اثبات شود، آثار از دور  مسابقه حذف خواهند شد.

همچنین لازم است شرکت کنندگان تمام عکس ها را به نام و نام خانوادگی خود تغییر اسم داده و به ترتیب شماره گذاری کنند. (مثال: علی-محمدی-01) یا(Ali-mohamadi-01)

برای ارسال مجموعه تصاویر هم لازم است تمامی هفت عکس، درون پوشه ای جداگانه قرار گرفته و نام پوشه به موضوع و یا محل عکسبرداری عکس ها تغییر نام یابد. (مثال: عزاداری-محرم-در-هیئت- ایرانیان- هند) یا (تعزیه-ظهر-عاشورای- مشهد)

شرکت کنندگان می توانند تصاویر خود را از طریق نرم افزارهای پیام رسان مخصوص گوشی های هوشمند به شماره ۰۹۲۱۸۶۲۷۶۳۸ و یا پست الکترونیکی  aks@ofoghtv.ir  ارسال کنند.

همچنین توصیه می شود برای برای انتشار بهتر، تصاویر و فیلم ها با برچسب #کل_ارض_کربلا، #کل_ارض_کربلاء، #عاشورا و #شبکه_افق در شبکه های اجتماعی منتشر شوند.

مهلت ارسال آثار تا تاریخ 7 آبان ماه 1394 تعیین شده و اطلاع رسانی و اعلام نتایج داوری هم روز 12 آبان 1394 صورت می گیرد.

گفتنی است به صاحبان آثار برتر، هدایای نفیسی به رسم یادبود اهداء خواهد شد.

علاقمندان به شرکت در این مسابقه می توانند برای کسب اطلاعات بیشتر به سایت شبکه افق مراجعه کنند یا  صفحهofoghtv.ir@ را در شبکههای اجتماعی دنبال نمایند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار