بازدید اعضای شورای اسلامی شهر سمنان از باغ موزه دفاع مقدس این استان

اعضای شورای اسلامی شهر سمنان با بازدید از باغ موزه و مرکز فرهنگی دفاع مقدس استان سمنان، از نزدیک با این پروژه ملی آشنا شدند.
کد خبر: ۵۵۷۲
تاریخ انتشار: ۱۳ آبان ۱۳۹۲ - ۰۹:۴۸ - 04November 2013

بازدید اعضای شورای اسلامی شهر سمنان از باغ موزه دفاع مقدس این استان

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس از سمنان، سرهنگ شریفنیا معاون فنی و مهندسی این پروژه ضمن ارائه توضیحاتی در خصوص پروژه، از سیر مطالعات انجام گرفته در این طرح، مراحل تصویب در هیئت محترم دولت و تاکید مقام معظم رهبری ارائه و گالریها، یادمانها و پیشرفتهای محتوایی را به طور مختصر بیان کرد.

وی از تشکیل اتاق فکر با حضور نخبگان، متخصصین شهرسازی، معماری، اساتید جامعهشناسی و روانشناسی خبر داد و افزود: قرارگاه سازندگی پارک موزه دفاع مقدس به ریاست استاندار و عضویت فرماندهان ارشد سپاه، ارتش، ناجا و نماینده ولی فقیه در استان، شهردار، شورای شهر و... در طول سال بر حسن اجرای این طرح بزرگ ملی نظارت و مشارکت می کنند.

سرهنگ شریفنیا از پیشرفت 70 درصدی صحن تاریخ  خبر داد و اظهار داشت: در زیر سردرِ ورودی پارک موزه مسابقهای بین مجسمه سازان مطرح و برجسته کشوری در خصوص طراحی یادمان عاشورا با محوریت دستان مبارک حضرت ابوالفضل(ع) برگزار شده که سه طرح در حال حاضر پذیرفته شده و این طرحها در مرحله تکمیل قرار دارند.

در ادامه جلسه اعضای محترم شورای اسلامی شهر سمنان از نقشه 3D با جزئیات و اِلِمانهای پیش بینی شده پروژه آشنا شد.

عباس آلبویه رئیس شورای شهر، ضمن ابراز امیدواری و خرسندی از اقدامات انجام گرفته، وجود این موزه را افتخار شهر و استان سمنان دانست و خاطرنشان کرد : شورای شهر این موزه را جزئی از خود میدانند و این پارک موزه متعلق به همه شهروندان سمنان و هم استانیهای ماست.

وی تاکید کرد: این بازدید، اولین حضور رسمی کلیه اعضای شورای شهر سمنان در دعوت به جلسات توسط سازمانهای مختلف است که به اداره کل حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس اختصاص داده شده و جای بسی افتخار دارد.

در این جلسه پس از ارائه نظرات و پیشنهادات و بحث و گفتوگو در این خصوص، مقرر شد هزینه ساخت و جانمایی یادمان عاشورا با محوریت دستان نمادین حضرت ابوالفضل(ع) از محل اعتبارات سال93 شهرداری پرداخت شود.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار