سردرِ باغ موزه دفاع مقدس کرمان نمادی از این استان کویری

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان سمنان گفت : سردرِ باغ موزه دفاع مقدس استان سمنان نمادی از این استان کویری است.
کد خبر: ۵۶۰۸
تاریخ انتشار: ۱۳ آبان ۱۳۹۲ - ۱۳:۱۴ - 04November 2013

سردرِ باغ موزه دفاع مقدس کرمان نمادی از این استان کویری

سرهنگ فریدون پهلوانی در گفتگو با خبرنگار دفاع مقدس در سمنان گفت : نخستین بخش باغ موزه که بازدید کننده در اولین برخورد با آن روبرو میشود، بخش ورودی است و از این جهت در طراحی آن موارد کیفی بسیاری در نظر گرفته شده است.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس استان سمنان افزود: سردرِ باغ موزه به عنوان ارتباط دهنده با مجموعه دارای 300 متر مربع مساحت است که سازه آن به صورت خورشیدی در حال طلوع طراحی شده است. بر روی سقف سردر نیز طرحهای گرههای معماری سنتی با نمای بتن نمایان، خودنمایی میکند.
 
وی ادامه داد: عناصر مختلفی مانند یادمان عاشورا که یادآور عبارت «کُلُ یَوم عاشورا و کُلَ اَرض کربلا» است و همچنین 72 فواره به صورت آبنما به عنوان وجه نمادین نهضت امام حسین(ع) و صحنه عاشورا در پیش فضا و زیر سردرِ طراحی شده است.
 
سرهنگ فریدون پهلوانی اضافه کرد: از این یادمان، جریان آبی سرچشمه میگیرد و با گذر از طول صحن تاریخ به میدان شروع جنگ و پیش ورودی بنای اصلی موزه ختم میشود.
 
وی در خصوص صحن تاریخ گفت: در واقع این نماد صدر تاریخ است و به این ترتیب به صورت نمادین نشان داده میشود که دفاع مقدس ریشه در اندیشه عاشورا و قیام حق در برابر باطل دارد.
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار