استاندار خراسان رضوی:

رسالت جمعیت هلال‌احمر، بکارگیری امکانات مردمی و دولتی در بحران‌هاست

«نظری» گفت: هرچه قدر امکانات فراهم شود باز هم در زمان حوادث جوابگو نخواهد بود و لذا سازمان هلال احمر باید قدرت جذب، شناسایی و به کار‌گیری امکانات مردمی و سازمان‌های دولتی در بحران‌ها را داشته باشد.
کد خبر: ۵۵۹۵۴۱
تاریخ انتشار: ۱۲ آذر ۱۴۰۱ - ۲۱:۵۴ - 03December 2022

به گزارش دفاع‌پرس از مشهد، «یعقوبعلی نظری» استاندار خراسان رضوی امروز از پایگاه عملیات امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر خراسان رضوی بازدید کرد.

نظری در جمع اعضای هیات مدیره شورای معاونان، مدیران و امدادگران این جمعیت اظهار داشت: با توجه به شرایط کشور مولدسازی (استفاده از املاک و سرمایه‌های بدون استفاده دستگاه‌ها) از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است که به همه دستگاه‌ها تأکيد شده و هلال احمر نیز از این قاعده مستثنی نیست.

وی افزود: املاک و سرمایه‌های در اختیار دستگاه‌ها که گاهی بیش از سال‌ها بدون استفاده است باید مورد استفاده قرار گیرد و نباید تعصبات تشکیلاتی در این خصوص وجود داشته باشد.

استاندار خراسان رضوی ادامه داد: این راهکار موجب می‌شود تا املاک و تجهیزاتی که گاهی بیش از ۲۰ سال مورد استفاده دستگاه‌ها قرار نگرفته است در روند مولدسازی مورد استفاده بهینه قرار گیرد تا در نهایت بتواند بودجه مناسبی برای انجام سایر نیازهای دستگاه‌ها فراهم کند.

این مسئول با اشاره به این که هم اکنون در آغاز زمستان و شکل‌گیری حوادث جاده‌ای و سیل هستیم، باید آمادگی لازم برای مواجهه با شرایط فصلی وجود داشته باشد، گفت: هر چه قدر امکانات فراهم شود باز هم در زمان حوادث جوابگو نخواهد بود و سازمان هلال احمر باید قدرت جذب، شناسایی و به کار‌گیری امکانات مردمی و سازمان‌های دولتی در بحران‌ها را داشته باشد.

نظری گفت: این شیوه برای دستگاه‌های خدمات‌رسان و هلال احمر با کمترین هزینه مقرون به صرفه خواهد بود زیرا در اختیار داشتن تجهیزات موجب افزایش هزینه نگهداری و استهلاک می‌شود اما هلال‌احمر می‌تواند با قدرتی که در حوزه بسیج امکانات دارد از آن‌ها استفاده کند.

وی ادامه داد: گاهی امکانات و تجهیزات وجود دارد ولی در زمان بحران به خوبی از آن استفاده نمی‌شود، از سوی دیگر حفظ امکانات موجود نیز باید به گونه‌ای باشد که در زمان خدمت‌رسانی بتوان از توان آن استفاده کرد و این در حالی است که مداومت در آموزش از نکات مهمی است که منجر به ایجاد توان در داوطلبان هلال احمر می‌شود.

در این بازدید «محسن ذاکریان» مدیر عامل جمعیت سازمان هلال احمر استان خراسان رضوی در خصوص امکانات و توانمندی‌های پایگاه عملیات امداد و نجات امداد جمعیت هلال‌احمر خراسان رضوی گزارشی ارائه کرد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار