آمار شهدای دانشگاه بقیه الله در دوران کرونا اعلام شد

فرمانده دانشگاه علوم پزشکی بقیه الله(عج) آمار شهدای مراکز درمانی تابعه این دانشگاه در دوران کرونا را اعلام کرد.
کد خبر: ۵۶۱۵۱۴
تاریخ انتشار: ۲۳ آذر ۱۴۰۱ - ۱۶:۱۷ - 14December 2022

آمار شهدای دانشگاه بقیه الله در دوران کرونا اعلام شدبه گزارش گروه اجتماعی دفاع‌پرس، «حسن ابوالقاسمی» فرمانده دانشگاه علوم پزشکی بقیه الله (عج) در اولین یادواره و گرامی‌داشت یاد و خاطره شهدای دفاع مقدس، شهدای مدافع حرم، شهدای اردو‌های جهادی و مدافع سلامت و متوفیان جامعه سلامت که در مرکز همایش صدرای این دانشگاه برگزار شد، با گرامی‌داشت یاد و خاطره همه شهدا از جمله شهدای مدافع سلامت اظهار داشت: امنیت و پیشرفت کشور را مدیون شهدایی از جمله شهید سلیمانی که در زمان حیاتشان حماسه‌های زیادی خلق کردند، هستیم.

ابوالقاسمی با اشاره به افتخارافرینی دانشگاه علوم پزشکی در چندسال اخیر، عنوان کرد: در دوران کرونا، دانشگاه علوم پزشکی بقیه الله افتخارات متعددی را در زمینه‌های علمی و درمانی کسب کرد.

فرمانده دانشگاه علوم پزشکی بقیه الله (عج) با ذکر بخشی از موارد خدمات رسانی دانشگاه علوم پزشکی بقیه الله در دوران کرونا، ادامه داد: در دو سال اخیر، همکاران ما جان خود را به خطر انداختند و به صورت شبانه روزی مشغول به خدمت رسانی به مردم بودند.

وی افزود: در نتیجه این تلاش‌های شبانه روزی، ۱۲۰ هزار بیمار مبتلا به کرونا در بقیه الله مداوا شدند؛ البته در دوران کرونا ۱۱ تن از پرسنل دانشگاه علوم پزشکی بقیه الله نیز شهید شدند.

فرمانده دانشگاه علوم پزشکی بقیه الله(عج) با تقدیر از صبوری خانواده مدافعین سلامت، بیان کرد: اگر خانواده صبوری نمی‌کردند و رنج دوری را تحمل نمی‌کردند، شاید مدافعین سلامت آنطور که باید و شاید نمی‌توانستند خدمت کنند و این حماسه را خلق کنند، لذا این عزیزان هم در ثواب خدمات شبانه روزی مدافعین سلامت شریک هستند.

وی سپس با تقدیر از خدمات بازنشستگان این دانشگاه، تصریح کرد: پیشکسوتان و دیگر همکاران دانشگاه علوم پزشکی بقیه الله (عج) ایستادند و شبانه روز تلاش کردند و در نتیجه این تلاش‌ها بود که این دانشگاه از یک دانشگاه نوپا به یکی از دانشگاه‌های برتر کشور تبدیل شد.

ابوالقاسمی ادامه داد: هم اکنون ما وظیفه سنگینی برعهده داریم، و باید از ارزش‌هایی که شهدا افریدند، پاسداری کنیم؛ از سوی دیگر حفاظت و حراست از جوانان در مقابل تهاجم فرهنگی نیز به عنوان یکی از مهمترین وظایف پیشکسوتان است.

انتهای پیام/ 231

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار