رونمایی از «شناسنامه شهید هاشمی» در کرمان

«قاسمی» گفت: در آستانه سوم دی روز ملی ثبت احوال، برای ابراز ارادت خود به شهدا، برای شهید سید حمیدرضا هاشمی «شناسنامه شهید» صادر شده است.
کد خبر: ۵۶۲۷۷۷
تاریخ انتشار: ۳۰ آذر ۱۴۰۱ - ۱۴:۱۷ - 21December 2022

رونمایی از «شناسنامه ی شهید» متعلق به شهید سید «حمیدرضا هاشمی»

به گزارش  دفاع‌پرس از کرمان، امروز باحضور مدیرکل ثبت احوال استان کرمان، مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران و فرمانده ناحیه مقاومت بسیج حضرت رسول (ص) کرمان از «شناسنامه شهید» شهید «سید حمیدرضا هاشمی» در خانه ی پدر این شهید رونمایی شد.

در این مراسم «محمد قاسمی» مدیرکل ثبت احوال استان کرمان اظهار داشت: صحبت‌های دوستان این شهید در مراسم تشییع اش ما را به این باور و یقین رساند که خداوند این افراد را برای شهادت گلچین کرده است.
 
وی ادامه داد: ایمان داریم که شهدا به مصداق آیه «وَلا تَحسَبَنَّ الَّذينَ قُتِلوا في سَبيلِ اللَّهِ أَمواتًا ۚ بَل أَحياءٌ عِندَ رَبِّهِم يُرزَقونَ» هستند از این رو ثبت احوال، بعد از شهادت افراد در سیستم عنوان شهید ثبت را ثبت می کند و نه فوت شده و همزمان در کنار شناسنامه قبلی این شهید شناسنامه دیگری صادر می شود.
 
مدیر کل ثبت احوال استان کرمان با بیان این که مجموعه ی ثبت احوال با اعتقاد به این که شهدا زنده اند، برای آنها، شناسنامه شهید در نظر می گیرد، توضیح داد: شهید هاشمی همچون سایر شهیدان افتخار کرمان هستند از این رو در آستانه سوم دی روز ملی ثبت احوال، برای ابراز ارادت خود به شهدا، برای این شهید عزیز «شناسنامه شهید» صادر شده است.
 
وی ضمن تشکر از اقدام انجام شده توسط سازمان ثبت احوال استان گفت: هرآنچه برای شهدا کار انجام دهیم کم است چرا که امام (ره) فرمودند شهدا چشم و چراغ ملت هستند.

انتهای پیام/
نظر شما
پربیننده ها